Кога Роко Пигола (59), работник во баварската рафинерија, кој поседувал шест електрични автомобили на Tesla, слушнал за новата фабрика на американската фабрика во близина на Берлин, ја искористил можноста да нарача Model Y Performance.
„Сакам да бидам првиот човек што ќе вози Tesla од германско производство“, рече тој.
Засега, сепак, Пигола и другите локални обожаватели на брендот треба да почекаат. Вработените во Tesla Inc. посочуваат дека машините на фабриката се инсталирани и тестирани од крајот на минатата година, но без дозвола за комерцијална работа, фабриката не може да го зголеми активниот капацитет и да ги продава своите возила, пишува Wall Street Journal.
Отворањето на фабриката, првично закажано за минатото лето, неколкупати беше одложувано, без официјален датум за пуштање во употреба.
Главната причина за доцнењето е одлуката на Tesla да додаде дополнителен капацитет на комплексот батерии, како и бавната германска бирократија.
Фабриката во Грунхајде, село опкружено со езера и шуми, е клучна за растот и профитабилноста на Tesla, велат аналитичарите. Почетниот капацитет на фабриката ќе биде 500.000 возила годишно, каде што ќе се составуваат автомобили Model Y.
Tesla продаде 936.222 возила во 2021 година, што е зголемување од 87% во однос на претходната година. Аналитичарите предвидуваат дека оваа година компанијата би можела да продаде до 1,5 милиони автомобили ширум светот. Германската фабрика ќе му дозволи на концернот да ги опслужува европските автомобилски пазари без да се потпира на скапиот увоз од своите кинески и американски фабрики.
Извршниот директор на Tesla, Елон Маск, неколку пати изјави дека фабриката ќе започне со производство на мал број автомобили до крајот на 2021 година и веројатно ќе започне со испораки на почетокот на 2022 година, но проширувањето на операциите до полн капацитет ќе потрае некое време.
Во извесна смисла, Tesla знае – фабриката е подготвена за производство. Министерството за економија на покраината Бранденбург во јануари потврди дека Tesla купил дел од железничката линија за да управува со шатл помеѓу блискиот град Еркнер и фабриката за да им олесни на работниците да патуваат до комплексот. Моќниот индустриски синдикат IG Metall соопшти дека отворил канцеларија во близина на фабриката за да ја организира работната сила.
Она што недостига за почеток на комерцијалното производство е конечното одобрение за градежно и комерцијално работење.
На отворањето на фабриката влијаеја и критиките од еколошки активисти. Сепак, аналитичарите велат дека најголемото доцнење е предизвикано од доцната одлука на групацијата да изгради уште еден објект за батерии, кој не беше вклучен во првичниот план, за кој се однесува барањето за градежна дозвола.
„Тоа ги чини уште шест месеци“, вели Стефан Бразел, директор на Центарот за управување со автомобили, истражувачки институт со седиште во Германија.
Властите во Бранденбург рекоа дека се потпираат на релаксирана легислатива создадена по повторното обединување на Источна и Западна Германија за да се забрза процесот на одобрување. Покраината издаде прелиминарно одобрение за фабриката на етапи, што овозможува на Tesla да ја изгради фабриката и да изгради неколку тест возила додека чека одобрение за комерцијално производство.
Според германските закони, Tesla мораше да претстави анализа за влијанието на нејзините активности врз животната средина, која беше отворена за јавна дискусија. Во текот на овој процес, граѓаните и еколошките здруженија изразија загриженост за влијанието на фабриката врз животната средина. Повеќе од 800 поединечни жалби беа испратени за време на јавните расправи во 2020 и 2021 година.
Портпаролката на Министерството за животна средина во Бранденбург рече дека процесот на одобрување е во завршна фаза, но не може да именува конкретен датум за дозволата.
Доколку биде одобрено, фабриката сепак би можела да се соочи со дополнителни тешкотии. Загриженоста кај локалните граѓани и еколошките групи е поврзана со можноста фабриката и давателите на услуги, кои подоцна ќе се населат во областа, да користат премногу вода, што ќе го загрози снабдувањето со вода на населението.
Имаше и тужби поднесени од активисти за заштита на животната средина кои бараат да го блокираат одобрувањето за комерцијално пуштање во употреба на фабриката.
Аналитичарите велат дека е малку веројатно дека ќе биде одбиено одобрението за фабриката, сега позната како „Гига Берлин“. Ако тоа се случи, Tesla ќе мора да се откаже од своите планови, а тоа ќе ги одбива потенцијалните инвеститори во Германија со години, велат експертите.
Пигола од Баварија вели дека го нарачал својот Model Y Performance во септември, а компанијата го известила дека во јануари може да очекува електричен автомобил. Тој вели дека потоа бил предупреден дека возилото нема да биде готово пред март и дека неговиот избор на бела боја дополнително ќе ја одложи испораката.
„Ја сменив бојата во црна“, признава Пигола и додава: „Но сè уште немам конкретен датум за испорака“.