Германските производители на автомобили долго време се под зголемен притисок од сите страни, а тоа се гледа и во бројките: профитот во третиот квартал од 2025 година падна најмногу од глобалната финансиска криза.
Продажбата на возила од „Фолксваген“, „БМВ“ и „Мерцедес“ остана стабилна, но заработката пред камати и даноци од 1,7 милијарди евра беше за 76 проценти помала отколку во третиот квартал од минатата година.
Ова е исто така најниската добивка од третиот квартал од 2009 година, според консултантската фирма „Ернст и Јанг“ (EY).
EY исто така наведува дека ниедна друга земја со големи производители на автомобили не забележала толку лош резултат, иако целата индустрија е во криза, пренесува ДПА.
19-те најголеми светски производители на автомобили забележаа мал пораст на приходите на годишно ниво на вкупно 531 милијарда евра, но по камати и даноци, тие паднаа на 18,9 милијарди, најниско од 2018 година.
„Глобалната автомобилска индустрија е во длабока криза, но германските компании во моментов се справуваат особено лошо“, рече експертот на EY, Константин Гал.
Тој го припишува падот на автомобилската индустрија на општата слабост на премиум сегментот, американската царинска политика, негативните ефекти од девизниот курс, големите инвестиции во електрични автомобили кои сè уште не се исплатиле, како и високите трошоци за реструктуирање.
„Сето ова предизвика совршена бура, особено за германските производители“, рече Гал.
Превирањата се особено забележливи на најголемиот пазар на автомобили, Кина, каде што продажбата на германски брендови се намали за девет проценти во третиот квартал.
Уделот на кинескиот пазар во извозот на германските компании се намали на 29 проценти, во споредба со 30 проценти во 2020 година. Гал истакнува дека кинескиот пазар станал исклучително конкурентен и дека поради економската криза, продажбата во премиум сегментот е послаба отколку во претходните години.
Во исто време, продажбата на електрични автомобили расте силно, но кинеските купувачи јасно им даваат предност на домашните производители.