Голем скандал во Германија: 1.440 наставници никогаш не постоеле, никој не забележал 20 години

од Milan1
15 прегледи

Во текот на 20 години, мала грешка постепено предизвика сè посериозни последици. Резултатот: во Баден-Виртемберг, речиси 1.500 наставници моментално се отсутни од наставата.

Наводна софтверска грешка доведе до тоа стотици илјади ученици во германската сојузна покраина Баден-Виртемберг да бидат блокирани. Како што објави Министерството за образование на таа земја во среда, од 2005 година, многу наставнички позиции не се пополнети поради сериозна ИТ грешка. Според тековниот преглед, станува збор за околу 1.440 работни места кои биле означени како пополнети во системот, иако всушност биле празни, објавуваат германските медиуми.

Министерството објави дека грешката е откриена неодамна. Со текот на годините, оваа грешка доведе до постојано зголемување на бројот на „лажно пополнети“ позиции. Овие слободни работни места сега треба итно да се пополнат. Министерството вети дека „што е можно побрзо, ќе развијат план за ефикасно вклучување на овие места во работата на училиштата“.

Првиот неуспех датира од 2005 година

Министерството, кое моментално го води Тереза Шопер (Зелените), верува дека првата грешка се случила во 2005 година – кога Анет Шаван (CDU) ја држеше министерската позиција, а подоцна истата година и Хелмут Рау (CDU).

Точната позадина на грешката сè уште не е целосно разбрана. Според Министерството, таа година бил воведен нов ИТ систем за управување со наставници. Се смета дека грешката се случила веќе за време на преносот на податоци. Дополнителни фактори веројатно предизвикале постепено зголемување на неточните бројки: „Секоја година, позициите биле пријавени како пополнети, кога всушност не биле.“

Бројот на погрешно прикажани места растел за 80-100 годишно

Бидејќи бројот на пополнети места не бил пресметан повторно, туку само ажуриран секоја година, грешката се зголемувала за 80 до 100 места од година во година. Во овој систем, наставниците се управуваат врз основа на голем број (околу 95.000) позиции, кои не се директно поврзани со поединечни вработени, што го отежнува следењето.

Работната група ги истражува причините

Министерството објави дека причините за грешката сега ќе бидат детално истражени. За таа цел, формирана е заедничка работна група на Министерството за образование и Министерството за финансии, со поддршка на државниот ревизор. Целта е да се утврдат и отстранат сите причини за оваа ИТ грешка и да се подобри контролата во образовната администрација.

Министерство: Средствата на даночните обврзници не се потрошени

Министерството тврди дека даночните пари не се потрошени залудно. Се проценува дека споменатите работни места би чинеле помеѓу 110 и 120 милиони евра годишно, но овие средства никогаш не биле исплатени бидејќи не биле распределени. Поради обемниот буџет на министерството (во милијарди), оваа нерегуларност не била веднаш забележана.

Сега се планира зајакнување на: центрите за специјална педагогија (СББЗ), основните училишта, средните училишта, стручните училишта и обезбедување замени за болни наставници.

Гнев на родителите и учениците

Реакциите од образовниот сектор се бурни – од шок до неверица. Ученичкиот совет зборува за „наставници-духови“, а родителскиот совет зборува за „најголемиот образовен скандал во последните децении“. Здружението за заеднички училишта го обвинува Министерството за „уникатна комбинација од некомпетентност, небрежност и недостаток на интерес“. Десетици илјади наставни часови им биле одбиени на учениците во текот на годините.

Образовниот синдикат GEW ја нарекува ситуацијата скандал и бара сите 1.440 слободни места да бидат пополнети до почетокот на учебната година на 15 септември. „Секое евро што не стигнало до училиштата со години – на штета на децата, младите и наставниците – сега мора да се инвестира во многу потребни реформи како што се проширувањето на целодневните часови, инклузија и подобра поддршка“, рече претседателката на покраинскиот огранок Моника Штајн.