Тесла бележи значителен пад на продажбата на автомобили низ цела Европа, додека конкуренцијата во секторот на електрични возила продолжува да расте. Контроверзното однесување на Илон Маск дополнително го нарушува имиџот на компанијата кај потрошувачите, што ги влошува нејзините перспективи на пазарот.
Во април, продажбата на Тесла во некои од најважните европски земји забележа драматичен пад. Во Шведска, продажбата падна за неверојатни 81%, достигнувајќи најниско ниво во последните две и пол години. Холандија забележа пад од 74%, Франција 59%, Данска 67%, додека во Португалија падот беше поблаг, околу 33%. Ова ја истакнува загрижувачата ситуација на компанијата, бидејќи, иако пазарот на електрични возила во Европа се зголеми за 28%, Тесла забележа пад на продажбата од 37% во првиот квартал на 2025 година. Минатата година, компанијата продаде 86.000 автомобили во истиот период, а оваа година бројот падна на само 54.000.
Кризата на имиџот на Маск и растечката фрустрација
Илон Маск, некогаш сметан за визионер, денес се соочува со растечка фрустрација од страна на европските потрошувачи, кои се одвраќаат од Тесла поради неговото контроверзно однесување. Неговата отворена поддршка за крајната десница, близината со администрацијата на Доналд Трамп и повремените провокативни коментари го направија непожелен за многумина. Протестите против Тесла низ Европа, вклучително и кршење на излози и демонстрации со антинацистички пораки, се само дел од негативната реакција. Според анкета спроведена од Electrifying.com, 59% од испитаниците рекле дека Маск ги одвраќа од купување на Тесла.
Технолошка застареност и конкуренција
Покрај кризата со имиџот, Тесла се соочува и со проблеми во својот производ. Возниот парк на компанијата е застарен, додека нејзиниот долгоочекуван „Сајбертрак“ се уште не е легален во Европа. Според Енди Лејланд од SC Insights, „технолошката предност на Тесла речиси исчезна“. Традиционалните автомобилски гиганти и новите кинески производители сериозно ја загрозуваат позицијата на Тесла на пазарот.
Финансиски проблеми и пад на добивката
Финансиската состојба на Тесла продолжува да се влошува. Во 2024 година, ако се следи трендот од минатата година, компанијата ќе се соочи со дополнителен пад. Во 2024 година, нето добивката на Тесла беше преполовена, намалувајќи се од 15 милијарди долари на 7 милијарди долари, додека приходите од продажба на автомобили се намалија за повеќе од 5 милијарди долари. Во првиот квартал на 2025 година, продажбата на автомобили падна за 13%, додека профитот се намали за шокантни 71%. Вкупните приходи на компанијата се намалија за 9%, што беше значително полошо отколку што предвидуваа аналитичарите. Дополнително, ако администрацијата на Доналд Трамп ги повлече климатските регулативи од ерата на Бајден, Тесла може да изгуби стотици милиони долари од продажбата на кредити за емисии.
Последна надеж – „народното електрично возило“
Во сите овие предизвици, инвеститорите се држат до својата последна надеж – долгоочекуваното „народно електрично возило“ од 25.000 долари. Но, датумот кога тоа возило ќе биде пуштено на пазарот останува нејасен, што продолжува да ја засенува иднината на Тесла. Се чини дека, за Тесла, светлината на крајот од тунелот е само рефлекторот на Модел Y што се пробива низ новиот осветлен Вегас Луп, но патот кон опоравување изгледа сè повеќе неизвесен.