iPhone Air – маркетиншки хит, но продажен неуспех

За некои корисници, компромисите со можностите на уредот се премногу

од Vladimir Zorba
8 прегледи

Џејсон Парди сакал да му се допадне неговиот нов iPhone Air.

Израснат во родниот град на Apple, Купертино, Калифорнија, а подоцна се искачил на позицијата менаџер за производи на Apple, Парди вели дека сака да гледа како компаниите претставуваат иновативни дизајни на производи. Затоа закажал состанок во продавница на Apple за да го купи новиот, ултратенок телефон на компанијата на денот кога бил пуштен во продажба.

Го вратил во рок од еден месец, објави The Wall Street Journal.

Му било тешко да воспоставува повици преку звучник и да слуша музика. А фотографиите што ги направил на својата свадба на почетокот на октомври биле значително полоши од оние што неговиот брат ги направил со новиот iPhone 17 Pro.

„Презентацијата не била баш на ниво. Сите тие работи се жртвувани“, рече Парди. Air е многу удобен за држење и ги импресионира неговите пријатели, но не функционира како главен уред, вели тој.

Air се рекламира како најтенкиот паметен телефон на Apple досега. Само еден од 10 купувачи на iPhone 17 во САД во првите неколку недели од продажбата се одлучиле да го купат iPhone 17, покажува анкетата на потрошувачите. Некои корисници се пожалиле преку интернет за инфериорната камера, квалитетот на звукот, траењето на батеријата и цената на Air. Според веб-страницата на Apple, другите модели на iPhone 17 чекале до три недели, додека Air бил достапен веднаш.

Apple презеде чекори за намалување на производството на Air веднаш по неговото лансирање, велат извори запознаени со синџирот на снабдување на технолошкиот гигант.

Млакиот прием на Air е единствената лоша страна на она што се оформуваше како одличен празничен квартал за Apple, благодарение на попопуларните модели од серијата. Тоа го истакнува предизвикот на Apple во иновациите околу својот водечки модел и покренува прашања за тоа дали следниот „форм“ фактор на Apple – iPhone на преклопување – ќе им се допадне на потрошувачите.

Производителите на Android паметни телефони веќе нудат уреди на преклопување, но досега тие главно беа ниша производи поради нивната висока цена и иновативна форма.

Apple е желен да најде нови начини за поттикнување на одржлив раст на iPhone. Продажбата на паметни телефони беше непроменета од 2021 до 2024 година, според фирмата за истражување на пазарот IDC. Air е најиновативниот дизајн на компанијата од iPhone X во 2017 година.

„Секој пат кога ги прават овие ниша телефони, тие едноставно не се држат“, рече Мајкл Левин од Consumer Intelligence Research Partners, осврнувајќи се на моделите Plus iPhone што ги замени Air, како и на моделите iPhone Mini што престанаа да се произведуваат од пред неколку години.

Истражувањето на IDC покажа дека 29% од купувачите на iPhone во САД во кварталот до септември купиле еден од новите модели iPhone 17, што е големо зголемување во однос на минатата година, кога 20% од купувачите на iPhone во САД купиле нов iPhone 16. Имало голем интерес за моделите Pro и Pro Max оваа година, соопшти фирмата, но Air не добива многу на интензитет.

Некои аналитичари велат дека Air е маркетиншка победа за компанијата и пресвртница во развојот на преклопна архитектура на iPhone, веројатно со две тенки половини што се отвораат за да откријат голем екран.

„Air беше повеќе маркетиншки успех отколку продажен успех“, рече Набила Попал, аналитичар во IDC. „Создаде возбуда околу неговото лансирање каква што не сме виделе со години.“

Портпаролката на Apple одби да коментира. На состанокот за приходите на Apple минатата недела, извршниот директор Тим Кук рече дека Apple е „воодушевен од приемот на iPhone“.

За да го одржи уредот мал, Apple направи некои компромиси во однос на карактеристиките. Air има еден звучник на врвот од уредот, така што видеата немаат ист квалитет на звук како другите модели на iPhone, кои имаат звучници на двата краја.

Побарувачката за Air е под очекувањата, според аналитичарот на TF Securities, Минг-Чи Куо, кој го следи синџирот на снабдување на Apple. Тој предвидува намалување од 80% на производствениот капацитет до почетокот на следната година.