Истражувачи: Вредностите на CO2 за нови автомобили околу 14% повисоки од наведените од производителите

од Vladimir Zorba

Според студијата на здружението за истражување на животната средина ICCT, разликата помеѓу проценките на производителите и реалните емисии на јаглерод диоксид (CO2) за новите автомобили е зголемена.

Во 2022 година, новите автомобили регистрирани во Германија испуштаат 14,1% повеќе CO2 во просек отколку што е наведено од производителите на автомобили, објавија истражувачите во Берлин. Во 2018 година разликата беше 7,7%.

За анализата, истражувачите ги споредија официјалните податоци за емисиите на CO2 од Европската агенција за животна средина (ЕЕА) со податоците за реалната потрошувачка од повеќе од 160.000 автомобили. Последново служело како мерка за реалните емисии на CO2.

Податоците за потрошувачката на гориво дојдоа од веб-страницата spritmonitor.de. Анализираните типови возила се возила со мотори со внатрешно согорување и конвенционални хибридни возила. Затоа, автомобилите со приклучен хибриден погон веќе биле анализирани во претходната студија.

Истражувачите претпоставуваат дека развојот на емисиите на CO2 од новиот возен парк во Германија е исто така добар показател за развојот на ниво на ЕУ.

Тие во студијата го оправдуваат тоа со фактот дека германскиот пазар на возила е најголем во Европа, а составот на возниот парк за неелектрични автомобили, исто така, во голема мера одговара на просекот на ЕУ.

Официјалните емисии на CO2 на новите модели на возила се одредуваат во контролирана лабораториска средина. WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) беше воведен во Европската Унија во 2017 година за оваа цел.

Ова е потемелно од претходната постапка NEDC и затоа обезбедува пореални вредности за емисиите на загадувачки материи и потрошувачката на гориво.

Јан Дорноф, научник од ICCT со седиште во Берлин и коавтор на студијата, рече: „Без противдејство, официјалните вредности на емисијата на CO2 ќе станат сè повеќе нерепрезентативни за вредностите од реалниот свет, а задолжителните намалувања за официјалните вредности нема да се одразат на реалните емисии на CO2“.

Во првата година по промената, разликата помеѓу лабораториските и реалните вредности затоа падна од 32,7% на 7,7%. Сега јазот повторно се зголемува.

Трендот ги поткопува напорите на ЕУ за намалување на емисиите на CO2 поврзани со транспортот преку построги регулативи, според Дорноф. Дополнително, Дорноф рече дека потрошувачите треба да платат за гориво повеќе од очекуваното.

Од 2010 година, Регулативата на ЕУ за CO2 за автомобили пропишува дека производителите на автомобили мора да ги откријат емисиите на CO2 од нивните возила и да плаќаат давачки доколку тие надминуваат одредени граници. До 2035 година, новите автомобили повеќе не треба да произведуваат никакви емисии.

Според авторите на студијата, официјалните вредности на емисијата на CO2 паднале за околу 7,3% помеѓу 2018 и 2022 година. Сепак, со 2,3%, помалку од една третина од намалувањето останало во реалниот живот на патиштата.

За да се компензира ова, истражувачите предлагаат користење на податоците од уредите за мерење на потрошувачката на гориво кои се задолжителни во новите возила од почетокот на 2021 година.

„Регулаторите на ЕУ сега имаат соодветни алатки за да ги поправат овие разлики со транспарентни и сигурни податоци“, рече управниот директор на ICCT, Питер Мок.

„Користејќи ги овие алатки, механизмот за корекција може да обезбеди дека целите за намалување на емисиите на CO2 што производителите мора да ги исполнат во наредните години се пропорционално ажурирани во согласност со предвидената оригинална строгост запишана во законот.

Меѓународниот совет за чист транспорт (ICCT) е независна истражувачка организација. Тоа помогна да се открие скандалот со емисиите на VW, познат како „Дизелгејт“, во САД во 2015 година.

Слични содржини