Германската автомобилска индустрија се соочува со најголемата промена во својата историја. Критичарите истакнуваат дека многу компании би можеле да доцнат на патот кон електромобилноста.
Liferant Auto Industry Witzenmann во Ремхинген, во близина на Карлсруе, е компанија со средна големина која се користи за менување. Основана во 1854 година за производство на накит, таа се префрли на метални црева за туширање во 1885 година. Потоа следеше производство на компоненти на моторот со внатрешно согорување во 1990-тите. Со децении, компанијата добро живееше од индустријата за автомобили. Но, во 2015 година, менаџментот одлучи на голема трансформација – многу порано од многу други во индустријата за добавувачи на автомобилски делови, пишува Дојче веле (DW).
„Нашата компанија е во средина на голем процес на трансформација“, вели управниот директор Филип Пашен.
„Рано сфативме дека технологијата на мотори со внатрешно согорување нема иднина. Нашите производи мора да најдат место во новите апликации, да речеме во електричните возила или во економијата на водород“, вели Пашен.
Целта е да се „преживее во пост-фосилниот свет“. Меѓутоа, трансформацијата не значи само производство на други делови. Компанијата мора да се дигитализира, што значи дека и вработените ќе мора да се прилагодат.
„Автомобилската индустрија е водечка германска индустрија“, вели Ина Шефер од Технолошкиот институт во Карлсруе, копретседател на експертската група за трансформација на автомобилската индустрија што ја започна германското Министерство за економија.
„Автомобилската индустрија е важна за Германија, бидејќи голем број работни места се во мали и средни добавувачи“, вели таа.
Тоа се работни места кои може да исчезнат доколку компаниите не бидат во чекор со времето.
„Фактот дека доцниме во однос на трансформацијата го гледам како реална опасност“, вели Шефер. Ова се должи на фактот дека Германија беше пионер во технологијата на мотори со внатрешно согорување.
Од 2016 година, производството на автомобили во Германија рапидно опаѓа: од 5,75 милиони произведени автомобили на 3,4 милиони – за што корона пандемијата е само делумно виновна.
Кога станува збор за електромобилноста, на Германците им се заканува дури и опасност целосно да заостанат, бидејќи во 2022 година, најпродаван електричен автомобил во земјата беше Tesla Model I. Volkswagen ID.4 е само на четвртото место.