Победата на Доналд Трамп на претседателските избори може да им создаде проблеми на кинеските брендови за брза мода, особено оние што се достапни и популарни кај генерацијата З, како што се Temu и Shein.
Во понеделникот, Трамп на платформата Truth Social напиша дека планира да воведе дополнителни 10 отсто увозни тарифи за кинески производи, покрај веќе постоечките. Овие мерки, како што истакна, претставуваат казна за Кина за испраќање „огромни количини на дрога, особено фентанил, во САД“, пренесе Business Insider.
За време на неговиот прв мандат, од 2016 до 2020 година, Трамп водеше протекционистичка политика, вклучувајќи царини од 25 отсто за кинески стоки во вредност од 50 милијарди долари, што предизвика трговска војна со земјата.
За време на кампањата оваа година, тој рече дека има намера да воведе царини од 60 проценти или повеќе за кинески стоки.
Портпаролот на кинеската амбасада, Лиу Пенгју реагираше на последната изјава на Трамп, велејќи дека „никој нема да профитира од трговска или тарифна војна“.
Според извештајот на Националната федерација за малопродажба (NRF) објавен на 4 ноември, Американците би можеле да изгубат помеѓу 46 и 78 милијарди долари годишно од потрошувачката моќ.
Колку тарифи најави Трамп?
Доколку Трамп воведе универзална царина од 10 отсто за целиот увоз и дополнителни царини од 60 до 100 отсто за стоки од Кина, цените на облеката би се зголемиле меѓу 12,5 и 20,6 отсто, вели во својот извештај NRF. Се предвидува дека потрошувачите ќе ги намалат трошоците за облека до 33 проценти, се вели во истиот извештај.
Влогот е голем за кинеските електронски трговци со ниски цени: матичната компанија на Temu, PDD, со месеци предупредуваше на забавување на профитот, а нејзините акции паднаа за 31 отсто оваа година. Во меѓувреме, Shein се подготвува за долгоочекуваната иницијална јавна понуда, која би можела да се реализира следната година.
Дејвид Џекс, професор по економија на колеџот Јеил-НУС во Сингапур, изјави за Business Insider дека е „тешко да се замисли сценарио“ каде брзата модна индустрија „би можело целосно да ги избегне ефектите на американскиот протекционизам“.
Тој истакна дека Temu и Shein, поради нивните синџири на снабдување со потекло од Кина, „веројатно се предмет на поголема контрола и повисоки тарифи“ во споредба со компаниите што произведуваат во Бангладеш или Мароко.
„Потрошувачите речиси сигурно ќе плаќаат повисоки цени, а производителите речиси сигурно ќе направат помали маржи“, додаде Џекс.
Гореспоменатите компании досега јавно не коментираа за можните царини во САД, вклучувајќи го и минатонеделниот извештај за заработката на PDD. Леи Чен, ко-извршен директор на PDD, за време на конференцијата рече дека „интензивирањето на конкуренцијата на глобалниот пазар“ и „комплексното надворешно опкружување“ ќе предизвикаат „подеми и падови“.
Temu и Shein се соочуваат со последиците од царините
Џефри Таусон, основач на TechMoat Consulting со седиште во САД и Кина, рече дека Temu и Shein се популарни во САД токму поради нивните ниски цени. „Temu и Shein привлекуваат потрошувачи со исклучително поволни цени. Сепак, нема повеќе простор за дополнителни заштеди во нивните синџири на снабдување во Кина“, изјави Таусон за Business Insider.
Тој додаде дека потрошувачите најверојатно ќе се соочат со повисоки цени освен ако „синџирите на снабдување не се пренасочат“, што тој го смета за „многу веројатно“.
Емили Фајфер, главен аналитичар во фирмата за истражување на пазарот Форестер, истакна дека Temu и Shein веројатно имаат предизвици, особено откако Amazon ја лансираше својата евтина платформа, Amazon Haul.
„Temu и Shein станаа популарни во САД релативно неодамна, во последните четири години или помалку. „Тие сè уште не претрпеле промени кои би можеле да имаат ненадејно и значително негативно влијание врз нивната конкурентност како пазар со ниски трошоци“, рече Фајфер.
Џејкоб Кук, извршен директор на WPIC Marketing + Technologies, понуди поинаков став. Тој изјави дека Temu, дури и во случај на царини, „ќе остане ценовно конкурентен поради помалите трговски маржи и пристапот до поволни кинески извори“.
Temu и Shein постигнаа успех во САД
Shein е познат по масовното производство на облека, а аналитичарите го нарекоа неговиот бизнис модел „продажба на мало во реално време“ бидејќи може да потрае само три дена за да се произведе нов дизајн, објави Vox во 2021 година.
Компанијата планира иницијална јавна понуда во Велика Британија, со проценета вредност од 65 милијарди долари, објави Bloomberg во октомври. Сепак, неговата репутација е нарушена со обвинувањата за експлоататорски трудови практики и откритијата дека нејзините производи содржат токсични материи.
Покрај тоа, Shein се соочува со зголемена конкуренција од Temu, компанија која продава производи со поволни цени низ категории кои се движат од опрема за домаќинство до опрема за мотоцикли. Во февруари, исто така, инвестираше милиони долари во реклами за Super Bowl за да го освои американскиот пазар.
И двете марки беа под регулаторна контрола
Во септември, администрацијата на Џо Бајден објави мерки за намалување на „злоупотребата“ на трговските закони кои им дозволија на компаниите како Temu и Shein да избегнат плаќање даноци и давачки при влез во САД.
Трговската одредба, позната како de minimis, им овозможува на бизнисите да избегнуваат да плаќаат увозни давачки за пратки вредни помалку од 800 американски долари доколку тие се испорачуваат директно до потрошувачите.