Како вештачката интелигенција ги уништува старите работни места, но отвора врати за кои не ни знаевме дека постојат

од Vladimir Zorba
12 прегледи

Иако вештачката интелигенција станува неопходна алатка на многу работни места, некои вработени сè уште избегнуваат да ја користат оваа технологија. Работодавците се особено заинтересирани за вештачката интелигенција бидејќи, како што покажаа бројни студии, таа може значително да ја зголеми продуктивноста и да ги забрза деловните процеси.

Јапонската дивизија на Yahoo размислува слично. Компанијата им наложи на сите вработени – околу 11.000 од нив – да користат генеративна вештачка интелигенција во нивната секојдневна работа. Тие треба да ја користат вештачката интелигенција за истражување, пребарување, состаноци и креирање документи. Нивната внатрешна статистика покажува дека овие задачи зафаќаат дури 30 проценти од работното време на вработените.

Доколку овие работни места бидат преземени од технологијата, компанијата очекува да биде значително поефикасна. Целта е вештачката интелигенција да ги преземе рутинските и задачите што одземаат многу време, за да можат луѓето да се фокусираат на покреативна и значајна работа – што, според нив, би довело до поголема целокупна продуктивност.

Вештачката интелигенција не е совршена

Во текот на следните три години, Yahoo Јапонија верува дека продуктивноста на вработените ќе се удвои. Иако на многу луѓе нема да им се допадне да користат нова технологија (секогаш ќе има дел од луѓето кои не се чувствуваат удобно со модерните алатки или кои одбиваат да ги користат од лични причини), добрата вест е дека компанијата не планира да отпушта вработени поради воведувањето на вештачката интелигенција – барем не засега.

Компанијата веќе ја користи алатката за вештачка интелигенција SeekAI за внатрешни операции – како што е креирање шаблони за барања – и планира да ја користи за лектура на документи, водење записници, организирање агенди и управување со комуникациите.

Други компании имаат слични очекувања. На пример, Shopify испрати меморандум до вработените претходно оваа година, нагласувајќи дека употребата на вештачка интелигенција е очекувана во секојдневната работа. Во тоа време, на менаџерите им беше јасно кажано дека, пред да побараат дополнителни вработени или ресурси, прво мора да проверат дали вештачката интелигенција може да го реши проблемот.

Сепак, некои истражувања, како и практичното искуство, покажуваат дека работите не секогаш одат според очекувањата. Шведската компанија Klarna замени стотици вработени со чет-ботови со вештачка интелигенција – но наскоро открија дека вештачката интелигенција работи полошо од луѓето. Затоа најавија враќање на човечката работна сила како подобро решение.

Слични содржини