Сегашната криза на автомобилскиот пазар би можела да се продлабочи со конфликтот во Украина, пред се поради суровините потребни за производство на микрочипови и санкциите што многу земји и ги воведоа на Руската Федерација.
Автомобилската индустрија може да стане сериозна колатерална штета од сегашниот конфликт меѓу Украина и Русија. Долгото време на испорака за нови возила поради недостиг на микрочипови може да биде уште подолго.
Имено, Украина е важен снабдувач на неон кој се користи во ласерите за производство на микрочипови. Со претходно постоечките проблеми, ова одложување на испораката може негативно да влијае на производството на нови автомобили. Покрај тоа, влијанието на санкциите воведени кон Русија наскоро би можело да се почувствува и на пазарот на автомобили.
Руската Федерација е трет по големина светски производител на никел што се користи во литиум-јонските батерии. Покрај тоа, оваа земја испорачува дури 40 проценти од паладиумот што се користи во катализаторите и ДПФ филтрите што се наоѓаат во сите автомобили кои се напојуваат со мотори со внатрешно согорување.
Ако Русија престане да извезува паладиум, производителите на автомобили ќе мора да најдат алтернативно решение или нема да можат да произведуваат конвенционални автомобили. Поради ситуацијата во Украина, цената на еден килограм паладиум неделава достигна историски максимум од 80.000 долари.
Руските производители на автомобили зависат од увоз, бидејќи околу 25 отсто од потребните делови ги добиваат од странство. Групацијата Газ објави дека ќе мора да го прекине производството во случај на санкции. Покрај домашните производители, многу други производители од целиот свет имаат фабрики за автомобили во Русија.
Еден од нив е Стелантис, а во оваа прилика се огласи и нивниот прв човек. „Доколку ги немаме потребните делови за производство, ако тоа е реалноста, ќе мора да го префрлиме производството во други фабрики или да го суспендираме“, изјави извршниот директор на Стелантис, Карлос Таварес.
Фолксваген соопшти дека континуирано го проценува влијанието на конфликтот врз нивните деловни активности, додека Хјундаи и Киа сè уште не се огласиле, иако Русија и Украина се многу важни за нивниот бизнис.
Хјундаи има фабрика во Русија од 2010 година, додека Киа во Украина го произведува моделот Рио. Во текот на 2021 година, корејските брендови имале приход од речиси 4 милијарди долари само од продажбата на возила и делови на рускиот пазар.
Рено е уште еден производител кој нема корист од овој конфликт, бидејќи 8% од вкупните приходи доаѓаат од Русија. Француската компанија објави дека производството во нивната фабрика во Москва ќе биде прекинато од 28 февруари до 5 март, пред се поради построги царински контроли и логистички проблеми.
Тојота, која со децении го произведува Камри во Русија, не се огласи, додека Шкода, која има фабрика во Украина, повика на мир и враќање на дипломатските решенија.
Сè уште е тешко да се процени влијанието на настаните во Украина врз автомобилската индустрија, бидејќи најмногу зависи од времетраењето на конфликтот. Но, кога ќе се погледнат актуелните проблеми на автомобилскиот пазар, кои најдобро се покажуваат во продажните резултати за јануари, се чини дека нè очекува уште една тешка и неизвесна година, а конфликтот во Украина може само да ја влоши и онака непријатната ситуација во автомобилот. индустрија .