Кина развива нова стратегија: Електрични возила како стандард до 2035 година

од Vladimir Zorba
10 прегледи

Министерството за транспорт на Народна Република Кина, во соработка со девет други владини оддели, објави нов циркуларен документ во кој се поставува целта целосно електричните возила да станат доминантен избор во продажбата на нови автомобили до 2035 година.

Со цел да се забрза зелената транзиција, Кина дополнително ќе ја промовира употребата на возила на алтернативно гориво, еколошки бродови и авиони, како и воведувањето зелени и нискојаглеродни решенија во областа на поштенската и експресната достава.

Во документот се истакнува и решеноста на земјата да спроведе широка употреба на еколошки тешки камиони, како и да воспостави ефикасен систем за снабдување со зелено гориво за потребите на транспортниот сектор до истата година.

За да ја поддржи оваа трансформација, земјата планира да ја зголеми финансиската помош преку различни механизми, вклучувајќи специјални обврзници на локалната самоуправа, зелени заеми и издавање зелени обврзници.

Кина објави амбициозен план за трансформација на својот транспортен сектор, со цел да се воспостави современ енергетски систем базиран на чисти и нискојаглеродни извори на енергија, технолошки иновации и паметни, одржливи практики до 2035 година. Како што објави Министерството за транспорт, оваа стратегија претставува клучен чекор кон подлабока интеграција на транспортната и енергетската инфраструктура.

Посебен фокус ќе биде ставен на развојот и употребата на чиста енергија долж и во близина на клучната транспортна инфраструктура – вклучувајќи железници, автопати и морски пристаништа.

На среден рок, до 2027 година, се планира формирање на координиран механизам за развој меѓу секторите, што ќе постави основа за понатамошни реформи. Се очекува електричната енергија да сочинува најмалку 10 проценти од финалната потрошувачка во транспортот, додека инсталираниот капацитет за производство на нефосилна енергија, заедно со клучната транспортна инфраструктура, ќе надмине пет милиони киловати.

Во следните чекори, Министерството за транспорт, во соработка со други оддели, ќе развие акциони планови насочени кон спроведување на пилот-проекти, зајакнување на мониторингот и евалуацијата на перформансите. Сите овие мерки, според Министерството, се дел од пошироката стратегија на Кина за постигнување долгорочна јаглеродна неутралност.

Слични содржини