За само неколку години, Кина се разви во најголемиот светски извозник на автомобили. Ова врши притисок врз етаблираните производители во Европа, а не само со агресивно ниски цени, анализира ДВ.
Кина сега произведува и извезува најголем дел од автомобилите во светот и стана технолошки лидер во производството на електрични автомобили. Ако сакате да бидете успешни како автомобилска компанија, ова е време да погледнете во Кина, бидејќи таму се појавуваат иновациите и новите трендови.
Според студијата на PwC, традиционално поголемиот извоз на европски автомобили во Кина, од кои повеќето се германско производство, би можел да заврши оваа година. Затоа што за прв пат повеќе кинески автомобили би можеле да влезат на европскиот пазар отколку обратно.
Повеќе од десет милиони електрични и хибридни автомобили
Се зголемува и присуството на кинески автомобилски компании и производители на батерии во Европа. Во меѓувреме, пазарот на автомобили е во криза со опаѓање на пазарните удели на кинескиот пазар.
„За прв пат Кина произведе повеќе од десет милиони електрични автомобили, вклучително и хибриди, за една година“, објави државниот и партискиот лидер Си Џинпинг во својот новогодишен говор. И така, за само неколку години, Народна Република Кина стана автомобилска земја од глобално значење.
Пазарните удели на VW и Mercedes се намалуваат
„Ако се вратиме десет години наназад, се сеќавам дека разговаравме со претставници на германски и американски автомобилски компании кои се смееја“, вели аналитичарот Ејнар Танген од Институтот Таихе, тинк-тенк со седиште во Пекинг, „Тие рекоа: „Кинезите сакаат да прават електрични возила“. О Боже! Колку е тоа глупаво. Тие фрлаат пари. Што знаат тие за правење автомобили?“ Сега, десет години подоцна, тоа се „тие“. „Тие, кои сега се прашуваат како да одговорат на она за што е способна Кина“.
Конкуренцијата од е-автомобилите од Кина особено предизвикува проблеми за болната германска автомобилска индустрија. Во последните децении, германските производители на автомобили имаа силно присуство на кинескиот пазар, особено на Volkswagen. Но, уделот на пазарот денес се намалува.
Клиентите во Кина се повеќе купуваат електрични модели, помалку мотори со внатрешно согорување и претпочитаат свои брендови. БМВ, Мерцедес и групацијата Фолксваген, во која освен VW, се вклучени и брендовите Ауди и Порше, сега се обидуваат да ја стигнат кинеската конкуренција. Стратегијата е истражување и развој во Кина – исто така во соработка со кинески технолошки компании.
Важно е да бидете онлајн
Кинеските компании покажаа што можат да направат на саемите за автомобили во последните години – иновативни автомобили кои се дигитално поврзани со паметни телефони. „Сè што работи на мобилен телефон мора да работи во автомобил“, вели претставник на кинескиот бренд Neta, основан во 2018 година. Апликациите на паметниот телефон се поврзани со екранот на допир на возилото паметни и забавни и евтини.
Како Neta, бројни други старт-ап компании во автомобилскиот производствен сектор се основани само во последниве години. Кинеското државно и партиско раководство во голема мера ја субвенционира индустријата и конкуренцијата е жестока. За да привлечат клиенти, производителите на кинескиот пазар ги намалуваат цените меѓу себе. Тоа е ценовна војна која не можат да ја преживеат сите компании и која исто така им создава проблеми на поскапите германски производители на автомобили.
Европа како нова цел
Кинеските компании исто така стануваат се поконкурентни на трети пазари. Минатата година ЕУ се согласи на дополнителни тарифи за електричните автомобили од Кина. Според истрагата на Европската комисија, високите субвенции од Кина доведуваат до вишок на кинески електрични автомобили, кои потоа би се продавале на европскиот пазар по ниски цени – на штета на европските производители.
Кинеските компании се повеќе произведуваат и во Европа. Chery веќе неколку месеци произведува во Шпанија, Leapmotor во Полска и лидерот на пазарот во Кина, BYD, ја гради својата прва фабрика во Унгарија. Најголемиот кинески производител на батерии за електрични автомобили во светот, CATL, ја планира својата трета фабрика во Европа, покрај сегашните локации во Германија и Унгарија, сега и во Шпанија.