Кинеската Chery склопува автомобили во руските објекти на своите западни ривали

од Vladimir Zorba
68 прегледи

Кинескиот производител на автомобили Chery почна да склопува автомобили во три руски фабрики кои беа напуштени од западните ривали, вклучувајќи ги Volkswagen и Mercedes, потврдија за Ројтерс пет лица запознаени со ова прашање.

Кинеските производители на автомобили освоија повеќе од половина од рускиот пазар на автомобили во однос на продажбата, откако повеќето од нивните западни колеги ја напуштија земјата по инвазијата на Москва на Украина во февруари 2022 година. Сега тие го прошируваат својот дофат за да вклучат голем дел од домашното производство на Русија, нагласувајќи како Пекинг игра повлијателна улога во менувањето на производствениот пејзаж и економијата на Русија од инвазијата.

Покрај увозот на готови автомобили во Русија, Chery, која сочинува речиси една петтина од продажбата на приватни автомобили во Русија, увезува полузавршени автомобили и го комплетира склопувањето во три руски фабрики, изјавија извори за Ројтерс. Четири лица, меѓу кои и трговци задолжени за односи со фабриките, одбија да бидат идентификувани бидејќи не се овластени да зборуваат со медиумите.

Главниот кинески извозник на автомобили најверојатно ќе се обложи на силната побарувачка во земјата, бидејќи домашниот пазар на Русија се бори со ограниченото производство и недоволно искористениот производствен капацитет, велат изворите.

Chery во писмената изјава наведе дека го снабдува рускиот пазар со патнички автомобили, но не планира таму да гради или да купува фабрики. Оттаму не коментираа како одговор на прашањата на Ројтерс за склопување во фабриките. Потегот на Chery да започне со производство во три фабрики и почетокот на продажбата на моделите склопени таму се уште не се објавени.

Русија ги зголемува даноците на увезените автомобили, потенцијално охрабрувајќи ги странските производители на автомобили да го локализираат производството.

Плановите за глобална експанзија на Chery бараат компанијата да влезе на повеќе од 60 нови пазари во следните три години, рече потпретседателот Шон Ксу во јули. По одлуката на Европската унија да ги потврди увозните давачки за електрични возила произведени во Кина, домашните електрични возила на Chery подлежат на дополнителни давачки.

Промена на името

Плановите на Chery да произведува некои модели во Русија се одобрени за да се усогласат со безбедносните стандарди, според руските документи видени од февруари до август, видени од Ројтерс.

Во фабриките некогаш во сопственост на Volkswagen, Mercedes-Benz и Nissan, моделите на Chery Tiggo SUV и Exeed излегуваат од производната лента под контрола на новите руски сопственици на фабрики, дилери на автомобили и две лица запознаени со ова потврдија за Ројтерс.

Во фабриката за автомобили во Санкт Петербург, која јапонскиот Nissan и го продаде на Русија на крајот на 2022 година, Tiggo 7 се менува во Xcite X-Cross 7, изјави еден од изворите за Ројтерс. Портпаролот на Nissan одби да коментира. Xcite ја освои наградата за „најдобар нов бренд“ на Русија на церемонијата на доделување на SUV награди на крајот на септември. Кога започна со производство во јануари, фабриката објави дека работи со неименуван „меѓународен партнер“. Од мај до септември се продадени 3.447 автомобили.

Ребрендирањето на кинескиот автомобил во руски го одразува пристапот што беше присутен со „Москвич“ од советско време, кој беше оживеан во поранешната фабрика на Renault во Москва во 2022 година. „Москвич“ беше ребрендиран компактен кросовер произведен од кинеската JAC, рекоа тогашните извори, а покажаа и опремата на JAC изложена на лансирањето кон крајот на 2022 година.

Chery и Русија сакаат да го минимизираат публицитетот за производството во Русија, рече еден од изворите. Соработката на Кина со Русија веќе го привлече вниманието на Западот, кој се обидува да ги потисне напорите кои би можеле да и помогнат на Русија да ја финансира својата инвазија на Украина. Акциите на компанијата во Русија се целосно одвоени од нејзините европски планови за проширување, изјави за Ројтерс портпаролот на европското седиште на Chery во Франкфурт.

Руското Министерство за индустрија и трговија не одговори на барањето за коментар.

Погони во близина на Москва

Во Калуга, два часа јужно од Москва, производителот на автомобили AGR Automotive ги составува кросоверите Tiggo на Chery во мали количини во фабрика со годишен капацитет од 225.000 возила, изјавија три од пет лица запознаени со ова прашање, додека AGR не одговори на барањето за коментар.

Михаил Погонов, бренд менаџер за нови автомобили Chery во застапништвото на групацијата ASC во близина на Москва, рече дека моделите на Chery веќе се склопуваат во Калуга, особено кросоверот Tiggo, под надзор на инженерите на Chery. Тој изјави за Ројтерс дека продал 142 автомобили Chery во септември, што е повеќе од двојно повеќе од вкупниот број во октомври 2023 година.

„Растот на продажбата е веќе повеќе од 100 проценти“, рече Погонов.

Според податоците на руската аналитичка агенција Autostat, Chery, заедно со брендовите што ги поседува како Exeed и Omoda, речиси четирипати ја зголеми продажбата на своите нови автомобили на нешто повеќе од 200.000 возила во Русија во 2023 година, во споредба со 2022 година. Таа веќе ја надмина таа бројка во 2024 година, според податоците на Autostat.

Заменик-регионалниот гувернер Владимир Попов во август изјави дека фабриката во Калуга, која работи речиси две години, додека нејзиниот поранешен сопственик Volkswagen преговараше за излез, ќе произведе 27.000 автомобили оваа година. Volkswagen не одговори на барањето за коментар.

Извозната стратегија на Chery е позната како „полумонтирано склопување“ (SKD), рече еден извор, при што моделите на Tiggo пристигнуваат во фабриката во Калуга речиси целосно склопени. Chery им плаќа на сопствениците на фабриката надоместок за да го завршат склопувањето таму.

Во Есипово, во регионот на Москва, друга фабрика го произведува Chery’s Exeed VX, луксузен кросовер со средна големина, велат двајца дилери на автомобили. Дневниот весник „Комерсант“ првпат објави за плановите за производство на Exeed во фабриката што ја продаде Mercedes-Benz на дилерот на автомобили Avtod во април 2023 година, кој има годишен капацитет од 25.000 возила.

Од Mercedes-Benz соопштија дека Avtodom е одговорен за работата на фабриката од април 2023 година, додека Avtodom одби да коментира.

Слични содржини