Кина сигнализираше дека е подготвена да воведе царини од 25 отсто на увезените автомобили со големи мотори, откако трговските тензии ескалираат со САД и Европската унија.
Царините би влијаеле на европските и американските производители на автомобили и ќе имаат значително влијание врз односите со ЕУ, според Кинеската стопанска комора во ЕУ, пренесува Блумберг. Пекинг ги засилува своите закани за одмазда како што се приближува крајниот рок ЕУ да ги објави резултатите од истрагата за кинеските субвенции за електрични возила. ЕУ мора да ги информира кинеските извозници дали има намера да воведе царини до почетокот на јуни, а тие би можеле да стапат на сила еден месец подоцна, според Eurasia Group.
Трговските тензии меѓу ЕУ и Кина се зголемија откако беше најавена истрага за електрични возила, а посетата на кинескиот претседател Си Џинпинг на Европа овој месец не се чини дека ги намали тензиите. Си се обиде да го одврати блокот да го следи истиот пат како САД, кои открија сеопфатен сет на царини за увоз на кинески автомобили, според „HAK“.
Кинеската комора го цитираше интервјуто објавено од весникот „Глобал тајмс“ на владејачката Комунистичка партија во кое Лиу Бин, главен експерт во Кинескиот центар за автомобилска технологија и истражување, повика на привремено зголемување на тарифната стапка за автомобилите со мотори поголеми од 2,5 литри.
Кина увезла 250.000 автомобили од таа категорија минатата година, а правилата на Светската трговска организација дозволуваат царина до 25 отсто, рече Лиу. Сегашната царина за увоз на патнички автомобили од Европа е 15 отсто. Тука најмногу ќе бидат погодени извозниците како BMW или Mercedes-Benz.
Во услови на глобална загриженост за зголемениот кинески извоз, индустријата за електрични возила привлекува особено внимание. Кина произведува повеќе електрични автомобили од кој било друг, а исто така го контролира најголемиот дел од синџирот на снабдување со батерии.