Има премногу марки на пазарот на електрични автомобили во Кина за сите да преживеат, а тековната ценовна војна ги става некои на пат кон исчезнување. Една од жртвите може да биде и помалку познатиот бренд Neta, кој имаше планови и за влез во Европа.
Hozon Auto е еден од многуте кинески стартапи посветени на развој, производство и продажба на електрични автомобили. Марката е основана во 2014 година и оттогаш лансираше неколку модели под брендот Neta.
Првиот беше малиот хечбек Neta N01, проследен со купето Neta GT и спортскиот Neta S седан, меѓу другите. Покрај електричниот погон, брендот понуди и верзии со продолжен опсег за моделите L и S.
Сепак, бројките за продажба се измешани. Во 2020 година, брендот продаде само 10.451 автомобил на домашниот пазар, 60.060 автомобили една година подоцна, а во 2022 година, 146.093 примероци беа продадени во Кина. Дополнително, Neta почна да се шири на странските пазари, особено во Азија, и лансираше своја фабрика во Тајланд, каде што минатата година станаа 12-ти најпродаван бренд досега. Сепак, домашната продажба падна од 105.138 единици во 2023 година, на 44.153 автомобили Neta минатата година, со само неколку стотини продадени единици оваа година.
Минатата есен се појавија извештаи за финансиски проблеми, што компанијата ги негираше. Според кинески извори, долговите на компанијата на крајот на годината биле над 1,27 милијарди евра. Во седиштето на компанијата во Шангај, претставниците на добавувачите постојано протестираа и бараа исплата на долговите.
Вработените кои решиле доброволно да го прекинат работниот однос во ноември 2024 година, наводно, сè уште не ја добиле ветената отпремнина. На останатите вработени им се намалени платите за 50 отсто. Една од причините за падот на продажбата е прекумерното фокусирање на продажбата на автомобили на возните паркови на компаниите и игнорирањето на приватните купувачи. Сега доаѓа уште една вест за банкрот, Neta наводно почнала да го отпушта целиот оддел за развој. Првите 200 луѓе се веќе отпуштени, а во блиска иднина се очекуваат уште 1.700 откази.
Брендот се обидува да се спаси фокусирајќи се повеќе на извозот, каде што има поголеми шанси отколку на исклучително преполниот домашен пазар. Освен во Тајланд, нивните автомобили се продаваат и во други земји од Југоисточна Азија, а монтажата започна со локален партнер во Индонезија. Продажбата започна во Кенија минатата година, а изградбата треба да започне оваа година на фабрика во Бразил која ќе снабдува автомобили на целиот континент.
Neta, исто така, имаше планови за влез во Европа, па дури и подготви соодветен автомобил за тоа. Седанот Neta S и неговиот shooting brake вагон наречен Hunting Edition, со прилично атрактивен дизајн, беа наменети за Европа.
Автомобилот има избор помеѓу погон на задните тркала со 230 КС или погон на сите тркала со 461 КС. Батериите имаат капацитет од 65 или 91 kWh во електричната верзија и 44 kWh во варијантата со продолжен опсег. За жал, многу е веројатно дека на нашиот континент нема да видиме автомобили под брендот Neta.