Која би можела да биде улогата на зелениот челик во автомобилската индустрија?

од Vladimir Zorba
32 прегледи

Челикот се користи за различни делови од автомобилот – каросерија, шасија, мотори, оски и други компоненти. Употребата на челик е клучна поради неговите карактеристики како цврстина, издржливост, кои се неопходни за едно возило, но и цените во однос на некои други материјали се предност. Сепак, ситуацијата во автомобилската индустрија се менува.

Автомобилската индустрија во Европа има потенцијал да стане лидер во производството на нискојаглероден челик доколку законодавците одлучат да ги усвојат барањата за содржина на зелен челик во автомобилите кои допрва треба да се појават.

Производството на автомобили со 40% зелен челик може да заштеди на Европа милиони тони CO2 до крајот на деценијата, што би било еквивалентно на годишните емисии од 3,5 милиони автомобили со фосилни горива, според податоците на веб-страницата Transport & Environment.

Автомобилскиот сектор во Европа го менува својот лик и се стреми да постигне нето емисии до 2050 година, а познато е дека во Европската унија од 2035 година нема да има нови автомобили на фосилни горива во продажба. Производството на челик, како извор на емисии во производството на автомобили, е клучна област за намалување на јаглеродот.

Автомобилскиот сектор во моментов троши 17% челик во ЕУ. Може да се замени со зелен челик, кој може да се произведува со употреба на зелен водород и електрични лачни печки или од рециклиран отпад, што значително ги намалува емисиите на CO2 во споредба со традиционалните методи. Употребата на 40% зелен челик во автомобилите ќе ја зголеми цената на електричното возило за само 57 евра до 2030 година. Додека во 2040 година, префрлањето на 100% зелен челик би чинело само 8 евра повеќе по автомобил во споредба со конвенционалниот челик, според податоците на Transport & Environment.

Законодавците се охрабруваат да постават цели за производителите на автомобили да користат зголемени количини зелен челик во новите автомобили, почнувајќи од 40% до 2030 година, 75% до 2035 година и 100% до 2040 година, што се високи цели.

На овој начин, автомобилската индустрија може значително да придонесе за намалување на емисиите на CO2, со што би се постигнале важни климатски цели.

Слични содржини