Крај за Cybertruck?

Неговиот футуристички дизајн од не'рѓосувачки челик и остри агли веднаш станаа вирални, но исто така предизвикаа мешани реакции. Речиси шест години подоцна, се чини дека необичниот изглед, незгодните димензии, високата цена и доцнењето на испораката го претворија Cybertruck во нишна атракција, а не во пазарен хит

од Vladimir Zorba
20 прегледи

Tesla Cybertruck, некогаш најавуван како иднината на електричните возила, сега сè повеќе изгледа како комерцијален неуспех.

Во вториот квартал од 2025 година, Tesla продаде само 4.306 Cybertruck – намалување од 50,8 проценти во однос на 8.755 единици испорачани во истиот период минатата година, според новите податоци објавени од Kelley Blue Book. Овој пад сугерира дека најфалениот камион во Америка можеби веќе останал без сила.

Требаше да биде хит, но се покажа дека е само нишна атракција

Кога Cybertruck беше првпат претставен во ноември 2019 година, Елон Маск го опиша како „подобар од F-150, побрз од Porsche 911“.

Неговиот футуристички дизајн од не’рѓосувачки челик и остри агли веднаш станаа вирални, но исто така предизвикаа мешани реакции. Речиси шест години подоцна, се чини дека необичниот изглед, незгодните димензии, високата цена и доцнењето на испораката го претворија Cybertruck во нишна атракција, а не во пазарен хит.

Официјално беше лансиран во ноември 2023 година, години зад распоредот, со основни модели кои почнуваа од 72.235 евра, додека понапредните варијанти надминуваа 100.000 евра. Првичните рецензии предупредуваа на софтверски грешки, лоша завршна обработка и разочарувачки досег со оглед на големината на возилото.

Сега бројките го потврдуваат она за што критичарите и поранешните фанови предупредуваа: Cybertruck не го наоѓа својот пат до клиентите.

Незгоден момент за Tesla

Tesla не е единствениот што страда. Ford F-150 Lightning, уште еден клучен електричен пикап, исто така имаше слаб квартал – продажбата падна за 26,1 процент на 5.842 единици, што е намалување од 7.902 во вториот квартал од 2024 година. Падот сугерира дека ентузијазмот за големи, скапи електрични камиони опаѓа.

За разлика од нив, Chevrolet Silverado EV, кој се потпира на покласичен дизајн и поумерена стратегија за цени, почнува да добива на популарност. Во тој период, GM продаде 3.056 единици, што е зголемување од 39,2 проценти во споредба со минатата година. Иако сè уште заостанува зад Tesla и Ford во однос на вкупните бројки, растот покажува дека побарувачката постои – само можеби не за експериментални луксузни камиони.

За Tesla, падот на продажбата на Cybertruck доаѓа во незгодно време. Вкупната продажба на електрични возила на компанијата во САД падна за 12,6 проценти во вториот квартал, како дел од поширокото забавување во индустријата. Додека Model 3 продолжи да бележи раст, а Model Y остана најпродаваниот електричен автомобил, Cybertruck веќе изгледа како најслабата алка во линијата на Tesla.

Cybertruck требаше да биде културен феномен – производ што ги крши правилата и редефинира што може да биде камион. Наместо тоа, брзо станува пример за преперспективна и разочарувачка испорака.