Крипто компаниите ќе мора да ги предупредат клиентите дека не треба да очекуваат заштита доколку нивната инвестиција тргне наопаку и да воведат период на „ладење“ за првпат инвеститорите, се дел од новите правила наметнати од британското финансиско набљудување.
Управата за финансиско однесување (FCA) објави дека од 8 октомври, компаниите кои промовираат крипто производи или услуги ќе мора да носат јасно предупредување за ризик во нивните реклами.
FCA рече дека пример за такво известување би вклучувало кажување на клиентите дека не треба да очекуваат заштита „ако нешто тргне наопаку“ и дека треба да бидат „подготвени да ги изгубат сите пари што ќе ги вложат“. Клиентите треба да бидат охрабрени да „одвојат две минути за да дознаат повеќе“, додаде FCA.
Компаниите кои рекламираат крипто средства, вклучително и криптовалути како што е биткоинот, ќе мора да им понудат пауза на новите инвеститори кои сакаат да инвестираат во нивните производи. Ќе бидат забранети и бонуси за запознавање на пријатели со производите на крипто фирмата.
Шелдон Милс, извршен директор за потрошувачи и конкуренција во FCA, рече дека потрошувачите треба да разберат дека крипто индустријата останува главно нерегулирана, со недостаток на безбедносна поддршка и мрежа што ги става инвеститорите во ризик да ги загубат сите нивни пари.
– На луѓето е да одлучат дали ќе купат криптовалути. Но, истражувањата покажуваат дека многумина жалат за избрзаната одлука. Новите правила им даваат на луѓето време да направат информиран избор. Тие што инвестираат треба да бидат подготвени да ги загубат сите свои пари – рече тој.
FCA истакна дека истражувањето покажало дека проценетата сопственост на криптовалути во Британија повеќе од двојно се зголемила помеѓу 2021 и 2022 година. Според истражувањето нарачано од FCA, 10 проценти од испитаниците рекле дека поседуваат крипто средства.
Во соопштението се вели и дека Управата за стандарди за рекламирање веќе осудила некои крипто-промоции, вклучително и реклама за Luno, берза за криптовалути, која се појави на лондонското метро и лондонските автобуски мрежи, кои гласеа: „Кога ќе го видите Bitcoin во метро, време е да се купува“.
FCA, исто така, во 2021 година пресуди дека рекламата на Facebook за навивачки токен издадена од фудбалскиот клуб Арсенал го тривијализирало инвестирањето во криптовалути. FCA рече дека новите правила ги усогласуваат криптовалутите со режимот воведен минатата година за погрешни реклами поврзани со високоризични инвестиции.