Недостигот на работна сила во Германија неодамна расте во занимањата од транспортниот сектор, според истражувањето објавено во петокот од Центарот за работни компетенции (Kofa) на Институтот за германска економија (IW), пренесува германската новинска агенција. (dpa).
Највисоката стапка на раст на дефицитот на квалификувани работници од лани, 89 отсто, се однесува на возачите на автобуси и трамваи. Непополнети останаа дури 3.594 места бидејќи немаше квалификувани кандидати.
Речиси 80 отсто од контролните и оперативните работни места на железницата, 2.265 од нив и 45 отсто од машиновозачите, повеќе од 4.000 од нив, останаа непополнети.
Авторите на студијата го припишуваат ненадејното зголемување првенствено на зголемувањето на побарувачката за квалификувана работна сила поради напорите на државата, во рамките на климатските цели, да го насочи населението кон железничкиот транспорт.
„Проширувањето на јазот во транспортните професии е тесно поврзано со транзицијата на мобилноста“, се наведува во извештајот.
Севкупно, недостигот на работна сила донекаде се намали минатата година: 570.000 слободни работни места беа за 10 отсто помалку отколку во 2022 година. „И покрај падот, јазот е сè уште многу голем“, се вели во истражувањето.
Се уште има недостиг од најквалификувани работници во областа на здравството, социјалната заштита, наставата и образованието.
Економистите го припишуваат намалувањето на дефицитот на професионалната работна сила на колебањето на германската економија, па овој тренд треба да продолжи во текот на целата година. Закрепнувањето, сепак, ќе го врати ова прашање на прв план.