Lamborghini се подготвува да го претстави наследникот на моделот Huracan, но пред тоа ја одбележува 20-тата година од моделот што Huracan го наследи, а тоа е легендарниот Gallardo.
Gallardo беше првиот сериски модел на Lamborghini со V10 мотор претставен во 2003 година на Саемот за автомобили во Женева и се покажа како многу успешен за компанијата од Sant’Agata Bolognese, соборувајќи неколку рекорди. Сепак, приказната за „baby Lamb“ започна многу порано.
Основачот на компанијата Феручио Ламборџини уште во раните седумдесетти години на минатиот век размислувал за помало Lamborghini со пониска цена и трошоци за одржување. Концептот на крајот доведе до развој на проектот кој стана Urraco. Во 1980-тите, проектот еволуираше во моделот Jalpa, секојдневниот суперавтомобил на Lamborghini. Дури во 1987 година започна нов проект наречен L140, со цел производство на покомпактни Lamborghini. Беа изградени неколку прототипови, од кои сите имаа различни технички решенија и потенцијални погонски единици, вклучувајќи V8 мотор првично, а подоцна и V10 мотор.
Следната година, Lamborghini одлучи да започне од „нула“, задржувајќи го само оригиналниот концепт и општите димензии, но и 10-цилиндричниот мотор кој никогаш претходно не возел еден патен Lamborghini.
Моторот беше резултат на работата на две лица, имено Масимо Чекарани, кој стана технички директор и Маурицио Реџани, кој го надгледуваше развојот и дизајнот на моторот.
Првиот Gallardo го придвижуваше 5.0-литарски 10-цилиндричен DOHC мотор кој произведуваше 500 КС. Користен е агол од 90 степени за да се оптимизира распоредот на возилото, да се подобри видливоста наназад и да се намали центарот на гравитација за подобра динамика.
Употребата на систем за подмачкување на сув картер обезбеди оптимални перформанси дури и во најпредизвикувачките услови.