Летовите на меѓународните авиокомпании се почесто доцнат

од Vladimir Zorba
32 прегледи

Авио-индустријата се соочува со сериозни проблеми, бидејќи се повеќе летови се одложуваат или откажуваат, а најголемите светски авиокомпании веќе го кренаа својот глас тврдејќи дека нивните проблеми нема да се решат додека Еуроконтрол не преземе итни мерки и не ја реформира контролата на летање.

Авиокомпанијата Ryanair на крајот на јуни им се извини на патниците за големиот број откажани летови и преголемите доцнења, пренесува Forbes.

За само два дена, компанијата забележа повеќе од 60 откажани летови, додека секој трет лет на Ryanair доцни. Според нив, причините за доцнењето и откажувањето на летовите треба да се бараат во Еуроконтрол.

Големите промени во однапред дефинираните времиња на полетување и слетување се проблем за секоја авиокомпанија, со оглед на тоа што предизвикуваат непотребни материјални загуби и создаваат лоша репутација кај патниците.

Улогата на Еуроконтрол е да го координира непреченото одвивање на воздушниот сообраќај во Европа, со минимални доцнења и откажувања на летови, а Рајанер во својата најава наведува дека оваа работа во моментов не се извршува на задоволително ниво.

Ирската компанија го повика извршниот директор на Еуроконтрол Раул Медина на одговорност, барајќи да објасни зошто европската контрола на летање нема доволен број вработени и зошто тој недостаток се оправдува со дефект на опремата во нивниот центар во Мастрихт.

Во истата прилика, компанијата се обрати до претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лeјен, барајќи од неа итно да ја реформира контролата на воздушниот сообраќај.

На патниците им се извини и унгарската нискобуџетна компанија Wizz Air, која посочи дека поради лошите временски услови и несоодветното управување со аеродромските слотови на европската контрола на летање, дошло до проблеми во воздушниот простор на стариот континент и неправилност во воздушниот сообраќај во Европа.

Според нив, Еуроконтрол покажува намалена способност за управување со големиот обем на сообраќај кој моментално е во Европа, што доведува до значителни доцнења и откажувања на летови.

Според податоците обезбедени од самиот Еуроконтрол, просечното време на доцнење на сите летови било четири пати поголемо во 2023 година во споредба со 2011 година. Во пракса тоа значи дека летовите во Европа минатата година доцнеле вкупно 90.000 часа.

Британската управа за цивилно воздухопловство (CAA) во своите извештаи наведува дека прекините во европскиот воздушен сообраќај во текот на 2023 година биле многу поголеми отколку пред пандемијата.

На регуларноста и спроведувањето на летовите влијаеја временските услови, недоволниот број вработени во аеродромските служби и контролните кули, како и бројните штрајкови во воздухопловната индустрија.

Според податоците на АЦВ, процентот на откажани летови во 2023 година бил 1,8, додека во 2019 година бил 0,9 – двојно помалку.

Со одложени или откажани летови се занимаваше и Меѓународната асоцијација за воздушен транспорт (ИАТА), која во мартовскиот извештај тврди дека доцнењата поради неповолните временски услови значително се зголемиле во последните 12 години.

Во 2023 година, од вкупниот број на одложени летови, 30 отсто се поради обилни дождови придружени со град, што е зголемување за 172 отсто во однос на 2012 година, кога тој процент беше само 11 отсто.

Слични содржини