Лондон „гори“ поради постер: Престанете да вработувате луѓе, AI работниците не се жалат

од Vladimir Zorba
38 прегледи

Рекламната кампања на американски стартап, која ги повикува компаниите да вработуваат вештачка интелигенција наместо луѓе, стана вирална откако се појави во Сан Франциско и Лондон.

Вработени во технолошките компании со седиште во Лондон изразија негодување поради рекламата на Artisan AI, компанија која развива дигитални работници со вештачка интелигенција.

Знаците на рекламите на станицата на лондонското метро гласат: „Престанете да вработувате луѓе. AI не ја поминува половина од годината на одмор“ и „AI не „работат од дома“ од Ибица“.

„Дигитални работници“

Компанијата е основана во 2023 година од британскиот претприемач Јаспар Кармајкл-Џек со д-р Руперт Додкинс, кој има докторат по астрофизика од Универзитетот Оксфорд. Додкинс ја напушти компанијата во мај 2024 година.

Artisan AI, кој учествуваше во престижната програма за забрзување Y Combinator, неодамна обезбеди 25 милиони долари во финансирање, покрај претходно собраните 21,1 милиони долари.

Компанијата развива она што го нарекува „Артисани“ – дигитални работници слични на луѓе кои ги автоматизираат работните процеси од почеток до крај и дејствуваат како членови на тимот, а не како алатки што ги користат луѓето.

Кармајкл-Џек изјави за BusinessCloud кон крајот на 2023 година дека ова ги прави фундаментално различни од постојните решенија, кои сè уште бараат постојано човечко управување.

„Која епизода од „Црно огледало“ е ова?“

Васко Ваз Родригес, раководител на одделот за раст во Trudenty, компанија која развива решенија за споделување податоци што ја штитат приватноста и спречуваат измами, рече дека рекламите го загрижиле.

„Која епизода од „Црно огледало“ е ова? Колку бездушно треба да се биде за да се рекламира нешто вакво во време кога луѓето веќе се борат да се справат?“, напиша тој во објава на LinkedIn.

„Вештачката интелигенција ќе промени сè, вклучително и пазарот на трудот, особено кога станува збор за работни места на почетно ниво. Светот не треба да го игнорира тоа. Но, тоа не треба да биде целта на оваа технологија. Затоа ја градиме? Барем така мислев. Интересно е што токму оваа недела барав алатка за автоматизација на продажбата за да го оспособи нашиот тим додека растеме. Но, таа алатка нема да биде Artisan. Тоа не е визија што сакам да ја поддржам“, сподели тој.

Ендру Тиндал, виш потпретседател за глобални партнерства во System1, додаде: „Престанете да вработувате луѓе, вработувајте вештачка интелигенција? Најбездушната реклама што некогаш сум ја видел. Совршено надополнета со лик кој изгледа како да ја изгубил волјата за живот и ве гледа празно.“

„Artisans среќно работат повеќе од 70 часа неделно“

Рекламите го промовираат првиот дигитален вработен во компанијата – Ава, претставник за продажба кого Artisan го опишува како AI BDR (business development representative) на стероиди… достапен за вработување сега.“

Пораките од претходната кампања на билбордите во Сан Франциско вклучуваа: „Артисаните нема да се жалат на рамнотежата помеѓу работата и животот“, „Артисаните нема да доаѓаат на работа мамурни“, „Артисаните среќно работат 70+ часа неделно“, „ерата на AI вработените е тука“, „вработувајте Артисани, а не луѓе“ и „Артисаните никогаш нема да имаат „спуштена“ камера на Zoom“.

Кампањата постигна 50 милиони прегледи на интернет. Artisan неодамна објави дека Ава ја користат повеќе од 300 организации, генерирајќи милиони долари приходи.

Но, во исто време тие добија стотици смртни закани и пораки полни со омраза, но Кармајкл-Џек рече дека кампањата е дизајнирана да привлече внимание, а не да ги понижи луѓето.

„Ова не е само маркетинг, туку емоционална манипулација“

Во Лондон, Абид Теџани, виш продажен консултант во Primetag, напиша: „Кампањата „Престанете да вработувате луѓе“ на Artisan AI не е само вирална – туку и поттик за многумина“.

„Во море од генерички пораки со вештачка интелигенција, Artisan избра конфронтација. Тие го повикаа она од што повеќето луѓе се плашат – да бидат заменети со AI ботови. Одговорот беше моментален: закани со смрт, пораки на омраза, медиумски бес. Но, функционираше.

Резултат? Повеќе од милијарда прегледи. Повеќе од 2 милиони долари нови годишни приходи. Препознатливоста на брендот во Сан Франциско скокна од 5% на 70%.

„Ова не беше само маркетинг, туку емоционална манипулација на големо. Брендовите што победуваат не го продаваат најдобриот производ. Тие ве тераат да чувствувате нешто – љубов, страв, гнев, страхопочит.“ Во свет каде што вниманието е валута, емоцијата е валута“, напиша тој.

„Визијата е тимовите „Artisan“ да бидат интегрирани со човечки тимови“

Кармајкл-Џек претходно ја основал меѓународната агенција за брендирање Burst Digital.

„Нашата визија е тимовите „Artisan“ да работат заедно и да бидат интегрирани со човечки тимови“, рече тој во едно интервју.

Пред тоа, тој исто така основал платформа за резервација на услуги по нарачка во Лондон – Assist. „Ја основав компанијата сам, со надворешен тим за развој“.

„Повеќе од 3.000 даватели на услуги се регистрирале на платформата во нејзиното шестмесечно постоење“, напиша тој на LinkedIn.

Слични содржини