Санкциите блокираа танкери што превезуваат 1 милијарда барели нафта во отворени води, според податоците од аналитичарите на Vortexa, Kpler и OilX, цитирани од Bloomberg. Од август, овие количини се зголемија за 40% поради заострените мерки против испораките од Венецуела, Иран и Русија. Исто така, има танкери блокирани на море, чиј товар е со нејасно потекло.
Само руската нафта е околу 390 милиони барели – Русија мораше да го зголеми производството поради одлуките на ОПЕК+, а во исто време, украинските напади врз рафинериите ги ограничија можностите за преработка на нафта. Во исто време, бројот на танкери што превезуваат нафта од Соединетите Држави во отворени води достигна највисоко ниво од јули 2024 година. Купувањата од Азија се интензивираа во летото по зголемените цени на нафтата од Блискиот Исток.
Податоците за блокираните танкери не значат дека оваа нафта никогаш нема да се продаде, забележуваат аналитичарите. Во оваа фаза, тие се показател за „замрзнување“ на приходите на земјите ставени под санкции. Овие количини треба да се земат предвид и при проценка на состојбата на пазарите на нафта и прекумерното снабдување.
Блокираните количини веројатно ќе се зголемат кон крајот на ноември, кога ќе стапат во сила санкциите против Лукоил и Роснефт. Аналитичарите очекуваат дека тие ќе ѝ ја отежнат трговијата со нафта на Русија, барем на почетокот.
Според руското Министерство за финансии, од почетокот на годината, приходите од трговијата со нафта и природен гас во буџетот се намалени за 25% на годишно ниво, потсетува Bloomberg. Прогнозата е дека оваа година средствата дополнително ќе се намалат и ќе бидат најниски од 2020 година, кога започна пандемијата на коронавирусот.