Москва има малку алтернативи: Кина, Турција и Индија купуваат 95% од руската нафта

Приходите на Русија од трговија со нафта паднаа на 1,15 милијарди долари во последната недела од октомври

од Vladimir Zorba
7 прегледи Фото: Јутјуб/Принтскрин

Кина, Индија и Турција беа единствените купувачи на руска нафта во последните месеци – 95% од извозот преку морските терминали е насочен кон нив, а за Москва ќе биде речиси невозможно да најде алтернатива, пишува Блумберг. Податоците на агенцијата покажуваат дека санкциите на САД веќе почнуваат да се чувствуваат.

Во октомври, извозот на нафта достигна 3,58 милиони барели дневно, што е намалување од 190 илјади барели дневно во споредба со податоците за септември. Набљудувањата покажуваат дека Русија продолжува да товари танкери, но рафинериите се повеќе неподготвени да купуваат руска нафта. На 2 ноември, 24 танкери со 21,1 милион барели нафта патуваа кон своите дестинации, додека една недела претходно, на 26 октомври, имаше 34 танкери со товар од 26,4 милиони барели.

Намалените залихи ги ограничуваат и приходите – во октомври, просечните неделни приходи достигнаа 1,36 милијарди долари. Трендот, сепак, се влошува, со намалување на приходите за 27% од претходната недела на 1,15 милијарди долари во последната недела од октомври.

Врз основа на набљудувањата на трговците, Блумберг проценува дека просечната цена на Урал, испорачана преку Балтичкото и Црното Море, паднала на нешто помалку од 52 долари за барел. EPSO се тргува по 59 долари за барел. Тоа е под горната граница на Г7 од 60 долари за барел.

Според „Блумберг“, вклучувањето на „Лукоил“ и „Роснефт“ во списоците со санкции на Вашингтон и Лондон ќе има најголемо влијание врз снабдувањето преку морските терминали.

Веќе постојат податоци за намалување на купувањата од индиските рафинерии, што ќе влијае на снабдувањето во декември и јануари 2026 година. Индиските компании купуваат одредени количини од мали добавувачи кои не се под санкции.

Кинеските рафинерии преземаат исти чекори – државните „Синопек“ и „ПетроКина“ одбија неколку товари, со што ги намалија испораките по море за 45%, или 400 илјади барели дневно. Постојат информации дека турските компании исто така почнуваат да купуваат нафта од Либија, Саудиска Арабија и Казахстан и ја намалуваат руската нафта.

За многу аналитичари, ова е само привремено – на ист начин, приходите од трговијата со нафта во рускиот буџет се распаднаа во првите месеци од 2023 година, сè додека Москва не ја измисли својата „флота во сенка“, која работи спротивно на западните санкции. Дури и „Гунвор“, компанијата што даде понуда за меѓународните средства на „Лукоил“, забележа дека порано или подоцна руската нафта повторно ќе го најде патот до пазарот.

Во последната недела од октомври, исто така, имаше мало зголемување на преработката на нафта во Русија, што исто така го ограничува извозот. Сепак, ова може да биде привремен феномен по новите напади врз рафинериите на Лукоил во Кстово (Нижни Новгородска област) и Роснефт во Саратов пред неколку дена.

Украинските беспилотни летала предизвикаа и сериозна штета на терминалот во Туапсе, кој е еден од најголемите во Русија со капацитет од 17 милиони тони нафта годишно.