Извршниот директор на кинескиот Xpeng, Хе Ксиаопенг, предвидува мрачна иднина за многу марки на автомобили. Тој смета дека периодот од 2025 до 2027 година ќе биде одбележан со безмилосна трка во автомобилската индустрија. Во жестоката конкуренција ќе преживеат само најсилните. Посебно во Кина, која е најголемиот пазар на автомобили во светот, се подготвува борба до смрт, да се користи речник кој не е ослободен од драма. Уште во ноември минатата година, Хе Ксиаопенг предвиде драстично намалување на бројот на производители на автомобили.
– Од 300 старт-апи, помалку од 50 компании сè уште работат, а само 40 од нив продаваат автомобили. Верувам дека за десет години ќе останат само седум големи автомобилски компании“, објасни тој за The Straits Times.
Предвидувањата на Хе Ксиаопенг се поддржани од други индустриски лидери. Извршниот директор на Mercedes-Benz, Ола Калениус, во октомври предупреди на егзистенцијална борба на западните производители на автомобили против кинеските конкуренти.
– Тоа е дарвинска ценовна војна и пазарна чистка. Многу од играчите кои се сега тука нема да бидат тука за пет години“, рече Келениус за време на конференцијата за глобален дијалог во Берлин.
Според Хе Ксиаопенг, кинеската индустрија за електрични автомобили ќе помине низ неколку брутални боксерски рунди во следните три до четири години. По тој период, во следните седум до осум години ќе следи натпревар на сите ѕвезди во кој ќе останат само најуспешните автомобилски марки.
Конкуренцијата во автомобилската индустрија во 2025 година ќе биде пожестока од кога било досега, предвидува Хе Ксиаопенг во интерното писмо до вработените во Xpeng. Во писмото, објавено од The Wall Street Journal, се опишува автомобилската индустрија под голем притисок. Во индустријата, која е силно поддржана од властите во Пекинг, широк спектар на марки на автомобили се борат за опстанок, вклучувајќи ги NIO, BYD, Li Auto, Geely и Great Wall Motors.
Има и европски, американски и јапонски производители чии пазарни удели на овој голем пазар паѓаат.