Со години, Dacia е репер за евтини или, благо кажано, достапни автомобили. На крајот на краиштата, нејзината улога во Renault групата беше таква од самиот почеток. Сепак, Dacia веќе не е поволна како порано и не може сама да одговори на заканите од исток, бидејќи ако наскоро не се појави нов бренд со пристапни цени, кинескиот ѓавол ќе ја однесе шегата.
Новата 2025 година според кинескиот календар ќе биде под власта на зелената змија. Симболиката зад „зелената“ змија, во времето на кинеската надмоќ на полето на електричните (зелени) автомобили, се совпаѓа со нивната зголемена доминација.
Супериорно суштество или вистински ѓавол што не препознава ривал и неговиот авторитет се подготвува да им зададе тежок удар на европските ривали, кои се чини дека се во некаков „нокдаун“ или подобро кажано во маѓепсан круг помеѓу електрификацијата, стравот од евро стандардот и никогаш повисоката инфлација.
Не толку одамна, пред две децении, бевме сведоци на раѓањето на европскиот бренд со пристапни цени – Dacia. Романците под водство на Renault, кои успеаја да натрупаат и во исто време да рециклираат стари и проверени делови од полиците во не толку одлично дизајнирани автомобили, брзо станаа вистински хит во Европа поради две причини.
Докажаната механика и пристојната цена беа формулата за успех во победата во битката за евтини автомобили против кинеските марки, кои и тогаш ја нападнаа Европа и за среќа не го најдоа своето место под сонцето. Меѓутоа, за две децении Dacia прерасна во угледна марка на Renault Group и веќе не е единствената која може да го спречи нападот на кинеската змија, бидејќи и кинеските автомобили имаат глави и опашки.
Иако продажбата на Sanderо доживува ренесанса во Европа, со доаѓањето на новите модели, Jogger, Duster и неодамна Bigster, Dacia веќе не е толку поволна. Dacia има се поголема публика, која навистина бара и цени автомобили кои не се премногу технолошки супериорни, кои немаат многу модерна технологија и кои ги задоволуваат потребите на клиентите во однос на формата и содржината, бидејќи овие автомобили чинат и до 25 проценти помалку од повеќето ривали од другите европски брендови. Но, веќе постои страв дека тоа нема да трае вечно и дека разликата се намалува од година во година.
Од друга страна, веќе се најавува следната генерација на Sanderо, која ќе стане „милион отсто“ роб на електрификацијата, што јасно имплицира дека последниот столб на одбраната ќе стане помалку достапен. Да додадеме десетици задолжителни системи за асистенција на возачот кои Европа ги наметнува и им ги наметнува како да е старомодна и ќе добиеме Dacia која е сè само не поволна, барем така е во регионот.
Пазарот на автомобили постојано се менува, но сега повеќе од кога било ни требаат автомобили со пристапни цени. Да ја земеме предвид инфлацијата и несразмерното зголемување на цените на новите автомобили од најмалку 30 проценти во однос на периодот пред пандемијата и ќе ја добиеме сликата дека за цената на сегашниот Logan „до вчера“ можевме да добиеме дизел Skoda Octavia.
Dacia е се уште таму, жнее голем успех со Sandero, но Азијците се подготвуваат да слетаат на Европа следната година, бидејќи пред да започнат со локално производство, ќе испратат стотици бродови со поволни автомобили што Европа не ги доживеала до сега. Колку и да се воведуваат дополнителни давачки за кинеските електрични автомобили, тие не успоруваат, туку уште поофанзивно чекорат кон Европа.
На саемот за автомобили во Париз се појавија сосема нови брендови, за кои сме убедени дека ниту просечниот познавач на автомобилската индустрија во Кина не знае дека постојат, но десетици други во изработка веќе подготвуваат програма за проширување во Европа. Исто така, Stellantis легално го претстави брендот Leapmotor на Стариот континент, кој веќе склопува автомобили во фабриката на Fiat во Полска. Нивниот влезен модел T03 веќе се продава во Италија за помалку од 20.000 евра, додека Италијанците го прекинуваат производството на електричниот Fiat 500e на неодредено време. Станува збор за популарен и баран модел кој Европејците предолго го најавуваат како ексклузивен боксерски меч.
Европските производители наеднаш ги свртеа табелите и почнаа да се откажуваат од електричните автомобили, бидејќи Кинезите реално се чекор понапред во овој бизнис. Сега наеднаш се бара што подолго да се чуваат автомобилите на бензин и дизел, бидејќи тоа значи дека се задржуваат и работните места и профитот. Стравот од воведување на нормата Еуро 7 навистина би можел да биде огромен удар, но стравот од кинеската „зелена“ змија, која не се плаши од високи царини, е уште поголем. Казните што ќе ги добијат производителите од ЕУ поради непродадените, пред се скапи електрични автомобили и казните за емисија на CO2 ќе ги спроведат токму Кинезите.