За пешаците, електричните автомобили претставуваат поголема опасност од возилата со мотори со внатрешно согорување. Според една студија во Велика Британија, пешаците имаат двојно поголема веројатност да бидат удирани од електрични/хибридни возила отколку возилата на бензин или дизел.
Една од причините може да биде тоа што возилата се потивки – особено во градовите, тие се помалку звучни поради околната бучава, објаснува научниот тим во Journal of Epidemiology & Community Health. Возачите на електрични или хибридни автомобили треба да обрнат повеќе внимание на пешаците бидејќи тие може да не ги слушнат и да излезат на патот, велат научниците. Мора да се направат и напори за да се ублажи зголемениот ризик. Можните технички решенија вклучуваат системи за избегнување судир и автономно сопирање, според „HAK“.
Истражувачите предводени од Фил Едвардс од Лондонската школа за хигиена и тропска медицина го истражуваа ризикот од несреќи во Велика Британија користејќи податоци од 2013 до 2017 година. Регистрирани се околу 96.000 несреќи во кои учествувале пешаци, на кои удрил автомобил или такси. Возила со дизел или бензински мотори (нешто помалку од 72.000) биле вклучени во приближно три четвртини од несреќите, а електрични или хибридни возила биле вклучени во два проценти (околу 1.700). За околу една четвртина не беа дадени никакви информации. Истражувачите ги ставија овие бројки во однос на растојанието поминато од секој тип на возило и ја пресметаа стапката на несреќи за пешаците на околу 100 милиони милји. Годишниот просек за електрични и хибридни возила е 5,16, двојно повеќе од возилата на бензин и дизел (2,40). Најмногу несреќи се случиле во градските средини.
Истражувачите предупредуваат дека податоците се само до 2017 година и може да бидат искривени бидејќи помладите, помалку искусни возачи имаат поголема веројатност да поседуваат електричен автомобил. Помладите возачи имаат поголема веројатност да учествуваат во сообраќајни незгоди. Фактори како што се разликите во масата на возилото или забрзувањето исто така можат да играат улога.
Електричните автомобили често забрзуваат посилно и, како и сите автомобили, во просек стануваат потешки. Новите електрични автомобили често се моќни, тешки теренци или седани. Анализите од повеќе земји веќе покажаа дека тоа е една од причините зошто електричните автомобили се одговорни за повеќе сообраќајни несреќи отколку моторите со внатрешно согорување. Електричните возила се тивки, особено кога се движат. Законот бара намерно генерирана, континуирана бучава, така што дури и слепите и лицата со слаб вид можат да ги лоцираат возилата.