Еден од најпознатите светски инвеститори, американскиот мултимилијардер Ворен Бафет, често ги советува луѓето никогаш да не инвестираат „во бизнис што не го разбираат“. Тој самиот не е поддржувач на современи технолошки решенија, но сепак, на почетокот на светската финансиска криза во 2008 година, реши да инвестира во тогаш непознатата кинеска компанија BYD.
BYD (што значи „Изградете ги вашите соништа“) неодамна стана најголемиот светски производител на електрични автомобили и батерии во светот, престигнувајќи ја Tesla на Илон Маск.
Компанијата на Бафет, Berkshire Hathaway, купи 10 отсто од акциите во BYD за 230 милиони долари пред 17 години врз основа на советите на неговиот долгогодишен партнер, сега починатиот Чарли Мангер, кој, пак, беше импресиониран од основачот на BYD, Ванг Чуан-Фу.
„Овој тип е комбинација од Томас Едисон и Џек Велч – малку како Едисон во решавањето технички проблеми и малку како Велч во постигнувањето на она што треба да се направи. Никогаш не сум видел нешто слично“, изјави Мунгер за Fortune пред неговата смрт во 2023 година, пишува Business Daily.
Огромни профити
Бафет, пак, бил воодушевен од фактот што Фу одбил да продаде 25 отсто од уделот на BYD, кој во тоа време се занимавал со производство на батерии само 13 години, а со производство на автомобили само пет, пишува Yahoo Finance. Но, тие ја престигнаа конкуренцијата вработувајќи голем број луѓе на едноставни работни места и продавајќи plug-in хибриди кога тие беа непознат концепт.
Сепак, инвестицијата на Бафет се покажа како многу важна за компанијата, која за само пет години стана најголемиот производител на батерии за мобилни телефони. Доларите пристигнаа во моментот кога нивниот автомобил стана најпродаван во Кина. Оттогаш до јуни 2022 година, акциите на BYD пораснаа и достигнаа вредност 41 пати повисока од почетната цена што ја плати Berkshire Hathaway.
Но, оттогаш, компанијата на Бафет постепено почна да го продава својот удел во BYD. До средината на минатата година им остана само седум отсто од акциите, а последната продажба од 1,3 милиони акции им донесе речиси 40 милиони долари. Причините за продажбата не се соопштени, но се претпоставува дека се однесуваат на трговската војна меѓу Кина и САД, а особено царините и остварувањето на огромни профити.