Nexperia, производител на автомобилски чипови со седиште во ЕУ, кој е во центарот на геополитички спор, ги запре испораките до својата фабрика во Кина.
Во септември, Холандија ги искористи законите за национална безбедност за да ја преземе контролата врз производителот на чипови, наведувајќи загриженост дека неговиот кинески сопственик, Wingtech Technologies, планира да ја пренесе интелектуалната сопственост на друга компанија што ја поседува.
Холандската влада соопшти дека овој потег ја загрозува иднината на европскиот капацитет за производство на чипови и го отстрани Жанг Сјуеженг од неговата позиција како извршен директор.
Кина одговори со запирање на извозот од сите фабрики на Nexperia во Кина, што предизвика предупредувања оваа недела дека ембаргото ќе ги принуди производствените линии во фабриките за автомобили во ЕУ да се затворат во рок од неколку дена.
Продолжената блокада го загрозува синџирот на снабдување, бидејќи многу од производите на Nexperia произведени во Европа, вклучувајќи ги и плочките од кои се сечат чиповите, претходно беа испратени во кинеска фабрика за пакување и дистрибуција.
Привремениот извршен директор на Nexperia, Стефан Тилгер, напиша во неделата дека ги прекинале испораките до фабриката во Донггуан, во јужната провинција Гуангдонг, велејќи дека тоа е „директна последица од неодамнешниот неуспех на локалното раководство да ги почитува договорените услови за плаќање“.
Nexperia изјави дека сè уште се надева дека ќе ги продолжи испораките и сака да ја смири ситуацијата.
Компанијата испорачува повеќе од 100 милијарди производи годишно, кои се користат во делови почнувајќи од воздушни перничиња и прилагодливи седишта до ретровизори и централно заклучување.
Nissan оваа недела изјави дека има доволно чипови до првата недела од ноември, додека конкурентот Honda изјави дека го прекинало производството во фабрика во Мексико.