Норвешкиот суверен фонд за богатство ќе гласа против пакетот за компензација на Tesla од 1 трилион долари за Маск

Инвеститорите во производителот на електрични возила ќе одлучат на 6 ноември дали да го одобрат пакетот, кој веројатно ќе биде најголемиот договор за компензација на извршни директори досега и кој критичарите го нарекоа претеран.

од Vladimir Zorba
10 прегледи Фото: Јутјуб/Принтскрин/The Launch Pad

Норвешкиот суверен фонд за богатство, најголемиот во светот, изјави дека на годишното општо собрание на Tesla оваа недела ќе гласа против ратификувањето на предложениот пакет за компензација за извршниот директор на компанијата, Елон Маск, кој вклучува акции во вредност до 1 трилион долари, објави „Ројтерс“.

Инвеститорите во производителот на електрични возила ќе одлучат на 6 ноември дали да го одобрат пакетот, кој веројатно ќе биде најголемиот договор за компензација на извршни директори досега и кој критичарите го нарекоа претеран.

Норвешкиот фонд е најголемиот надворешен инвеститор во Tesla кој изјави како планира да гласа. Следниот по големина, Baron Capital, изјави дека ќе го поддржи пакетот за компензација на Маск.

Најголемите институционални инвеститори во компанијата, вклучувајќи ги BlackRock, Vanguard и State Street, сè уште не ги откриле своите планови за гласање, забележа агенцијата.

Управниот одбор на Tesla врши притисок врз акционерите да го одобрат планот, а претседателот Робин Денхолм минатата недела предупреди дека Маск би можел да ја напушти компанијата ако договорот биде одбиен.

Иако пакетот би можел да обезбеди акции во вредност до 1 трилион долари во период од 10 години, цената на тие акции во моментот на доделувањето ќе биде намалена, со што вредноста за Маск ќе биде малку пониска, до 878 милијарди долари, според анализата на Ројтерс.

Норвешкиот фонд, кој е седмиот најголем сопственик на Tesla со удел од 1,12% во вредност од 17 милијарди долари, исто така гласаше „против“ на претходниот план за компензација на Маск, предизвикувајќи остра реакција од извршниот директор.

Различни групи се обидоа и не успеаја да ги блокираат рекордните исплати на Маск, вклучително и планот за компензација од 56 милијарди долари за 2018 година што инвеститорите го потврдија минатата година, иако остануваат правни предизвици.

Во вторник, норвешкиот суверен фонд за богатство, исто така, посочи дека ќе гласа против двајца од тројцата директори на Tesla кои се кандидираат за реизбор, одбивајќи да ги поддржи ветераните на одборот, Кетлин Вилсон-Томпсон и Ира Еренпреис, но поддржувајќи го Џо Гебија, кој се приклучува во 2022 година.

Фото: Јутјуб/Принтскрин

Од Норвешкиот фонд, „тежок“ 2,1 трилиони долари, изјавија дека ќе гласа и против предложениот план за компензација базиран на акции на Tesla, кој е наменет за сите вработени и може да го користи одборот во корист на Маск.

Tesla вели дека извршниот директор нема да заработи „ништо“ освен ако пазарната вредност на компанијата значително не се зголеми и дека максималниот бонус се исплаќа само ако групата достигне неколку пресвртници, особено пазарна вредност од 8,5 трилиони долари, што е речиси шесткратно зголемување од сегашните нивоа.

Сепак, Маск сè уште би можел да пожнее десетици милијарди долари без да постигне многу од тие цели, според експертите за плати на раководителите, проценки на компаниите и оние во областа на роботиката и автомобилските трендови.

Во меѓувреме, Tesla објави пад на продажбата на електрични возила во октомври во неколку европски земји, вклучувајќи ги Шпанија, Холандија и скандинавските пазари, што е уште еден знак дека тешкотиите на американскиот производител на електрични возила на континентот продолжуваат.

Tesla забележа раст на продажбата на неколку европски пазари во септември, откако падна во поголемиот дел од оваа година поради зголемената конкуренција од нејзината застарена линија на понови електрични возила.

Фото: Фејсбук/Тесла Италија

Регистрациите на нови автомобили на Tesla, што е мерка за продажба, паднаа за дури 89% во Шведска во октомври, 86% во Данска, 50% во Норвешка и 48% во Холандија. Продажбата во Шпанија падна за 31% во октомври, додека продажбата на целосно електрични и plug-in хибридни модели во автомобилската индустрија скокна за 119%.

Во Франција, сепак, Tesla објави мало зголемување на продажбата втор месец по ред.

Според прелиминарните податоци од Кинеската асоцијација на патнички автомобили (CPCA), продажбата на Tesla во Кина се намалила за 9,93% во октомври во споредба со истиот месец претходната година, при што американскиот производител на електрични автомобили испорачал 61.497 единици во извештајниот месец.