Кинеската компанија BYD претстави платформа со моќност на полнење од 1.000 kW, што е двојно побрзо од суперполначот на Tesla.
Кинескиот производител на електрични возила BYD го претстави новиот систем за полнење за кој тврди дека може да овозможи електричните возила да се полнат толку брзо колку што е потребно за да се наполнат нивните резервоари со бензин.
Акциите на BYD во Хонг Конг во вторникот се зголемија за 4,1 отсто на рекордно високо ниво од 408,80 хонгконгшки долари, бидејќи инвеститорите шпекулираа дека компанијата може да ја зајакне својата веќе доминантна позиција како еден од најголемите светски производители на електрични автомобили.
„Двата нови модели на BYD ќе можат да поддржат максимална моќност на полнење од 1.000 kW, што ќе им овозможи да поминат 400 километри по петминутно полнење“, изјави основачот на BYD, Ванг Чуанфу.
BYD беше втор по големина производител на електрични возила на батерии во светот во 2024 година, малку зад Tesla, но кинеската компанија продава и стотици илјади plug-in хибриди, кои комбинираат батерија и бензински мотор. Ванг, кој често се опишува како кинески одговор на Илон Маск, го започна својот бизнис како производител на батерии во 1995 година, пред да започне со производство на автомобили во 2003 година.
Брзината на полнење од 1.000 kW или 1 MW би била двојно поголема од суперполначите на Tesla, кои испорачуваат до 500 kW. Технологијата за брзо полнење се смета за клучна за зголемување на побарувачката за електрични возила.
Веста најавува интензивна конкуренција за Tesla, чии акции паднаа по застапувањето на Маск за екстремно десничарски каузи во Европа и намалувањето на американската федерална работна сила како дел од неговата работа со администрацијата на Трамп.
Цената на акцијата на Tesla падна за 5,5 отсто во вторникот, додавајќи го падот од 4,8 отсто во понеделникот. Нејзината вредност падна за 44 отсто досега во 2025 година, при што инвеститорите се загрижени за падот на продажбата и можен удар врз угледот на Tesla поради блискоста на Маск со Трамп.
BYD, исто така, соопшти дека ќе инсталира мрежа од 4.000 свои „флеш полначи“ низ Кина за да овозможи брзо полнење. Компанијата не прецизираше рокови, ниту пак наведе колку ќе инвестира во изградба на вакви објекти. До денес, сопствениците на BYD во голема мера се потпираа на уреди за полнење од други производители на автомобили или на јавни станици за полнење управувани од трети оператори.
„За целосно да одговориме на грижите на нашите корисници за полнењето, ние се стремиме да го направиме времето на полнење на електричните возила што е можно пократко или колку што е она на возилата на бензин“, рече Ванг.
Новата архитектура за полнење првично ќе биде достапна за две нови возила, седанот Han L и теренецот Tang L, по цена од 37.330 долари.