Независната организација која ја тестира безбедноста на новите автомобили на европскиот пазар, EuroNCAP, значително ќе ги заостри барањата за безбедност на возилата во 2026 година. На новите автомобили ќе им биде потешко да ја постигнат највисоката оценка од 5 ѕвездички.
EuroNCAP ќе го воведе најголемиот ремонт на својот процес на тестирање автомобили од 2009 година. Новите безбедносни правила се дизајнирани за сообраќајните услови со кои се соочуваат возачите денес, каде што напредните системи за помош и безбедноста на батериите на електричните автомобили играат многу поголема улога отколку порано.
Новата постапка за тестирање на EuroNCAP за 2026 година се базира на четири главни безбедносни области: безбедно возење, избегнување несреќи, заштита за време на несреќи и безбедност по несреќа, пишува „ХАК“.
Безбедно возење – во иднина, системите за помош на возачот во современите автомобили мора да работат поприродно и не смеат да го преоптоваруваат возачот со постојани визуелни и звучни предупредувања. Надзорот на возачот, јасните, физички копчиња за клучните функции, детекцијата на замор и точноста на препознавањето знаци во секојдневниот сообраќај се исто така некои од работите што EuroNCAP ги зема предвид во овој критериум, не само дали функциите се присутни, туку и колку добро функционираат.
Избегнување несреќи – EuroNCAP значително ги проширува сценаријата за тестирање. Автомобилите мора да покажат дека можат да избегнат судири со пешаци, велосипедисти и мотоциклисти во пореални ситуации. Euro NCAP, исто така, проверува дали автомобилите можат да спречат ненадејно забрзување ако возачот случајно притисне погрешна педала. Автомобилите, исто така, мора да реагираат непречено и предвидливо при нормално градско возење и се негативно оценети ако помошта за одржување на лента е наметлива или предизвикува непредвидливи интервенции.
Заштита од судир – Тестовите за безбедност на EuroNCAP сега ќе вклучуваат повеќе типови на тела и возрасни групи на патници, и ќе проценуваат повеќе видови странични и фронтални удари. Заштитата на пешаците во областа околу шофершајбната и А-столбовите исто така добива на поголемо значење.
Безбедност по судир – Оваа област ќе биде особено важна за електричните автомобили. Електричните рачки на вратите мора да функционираат по судир, високонапонската батерија мора да биде правилно изолирана, а автомобилот мора да може да испраќа прецизни информации до службите за итни случаи за бројот на луѓе во возилото. Покрај тоа, електричните автомобили мора брзо да го предупредат возачот ако постои ризик од палење на батеријата – и по несреќа и за време на полнењето.
На крајот, ќе бидат „казнети“ производителите на автомобили кои немаат копчиња за клучни функции во кабината, односно возила чиј ентериер е целосно дигитализиран, во кој сите функции се пренесуваат на мултифункционални екрани.
Значи, ќе биде потешко да се добијат 5 ѕвездички, но безбедноста на патиштата ќе се зголеми, а тоа значи помалку жртви во сообраќајот, што може само да се поздрави.