Seat Ibiza е најпродаваниот модел на шпанската марка, но едноставно плаче за промена на генерацијата. Сепак, нема ништо од шестата генерација и следната година Ibiza чека само нов и темелен ремонт. Тогаш Seat ќе мора да го промени пристапот од корен, доколку сака да ја поправи грешката што ја направи, за да обезбеди опстанок на Ibiza на пазарот.
Гледајќи ги бројките за продажба во опсегот на Seat, тешко кој би рекол дека Ibiza (47.200 регистрации за шест месеци), како најпродаван модел пред Arona (44.300) и Ateca (25.300), минува низ турбулентни времиња. Меѓутоа, гледајќи ја пошироката слика и вистинските закани, Ибица се наоѓа меѓу, не два огани, туку два пожари.
Конкуренцијата во сегментот Б е голема, а уште поголема во сегментот B SUV, најпопуларната ниша во Европа. Сепак, Ibiza како модел со најголем број испораки на шпанската марка веќе неколку децении има нов предизвик и огромна закана, а тоа се хибридите и електричните модели кои имаат многу подобра перспектива на среден рок.
Сегашната петта генерација на Ibiza беше претставена на саемот за автомобили во Женева уште во 2017 година. Дебитираше како технолошки најефикасна Ibiza од 1984 година, користејќи ја MQB A0 платформата на групацијата Volkswagen за прв пат. Токму моделот му помогна на Seat да испорача повеќе од шест милиони примероци од автомобилот, прославувајќи во исто време цели четири децении постоење.
По неколку години комерцијален успех, петтата генерација на Ibiza претрпе голема ремонт. Во април 2021 година беше претставен „фејслифт“ модел со кој Шпанците ја освежија оптиката, ја збогатија опремата и барем ја подобрија механиката. Сè направено, би рекле според П.С.
Меѓутоа, сега кога е време за шестата генерација, Seat нема вистински одговор и ја продолжува „агонијата“ на својот најпродаван модел давајќи му уште еден редизајн следната година. Развојот на комплетно нова генерација не вреди и Seat е само еден од бројните производители кои ќе гледаат да го задржат актуелниот модел на сцената што е можно подолго. Ако им се верува на шпекулациите, Volkswagen има намера да го стори истото со Golf, Peugeot со 2008, Hyundai со i30. Доаѓа времето на автомобилот кој од денешен аспект ќе остане на сцената цела вечност, пишува Кликс.
Сепак, прашање е колку технолошки иновации ќе бидат наметнати на Ibiza следната година и дали ќе може да се справи со конкуренцијата, која користи два клучни погонски единици за регулативите на Европската унија. Шпанците се жалат дека нивниот важен модел останал без Еко ознаката, бидејќи од пазарот е повлечена Ibiza TGI, односно единствената верзија што работи на компримиран природен гас CNG.
Ibiza е речиси принудена да излезе од пазарот поради архаичната технологија. Со цел да се избегне прогон, Seat ќе мора да им понуди на клиентите некаква форма на хибридна технологија како алтернатива на обичните бензински автомобили, доколку има намера да го задржи на пазарот подолго со нов ремонт. Сегашната платформа наводно може да се справи со сè почестата технологија MHEV, а тоа ќе биде клучно за нејзиниот опстанок, но и за борбата на Seat со европските бирократи, кои најавија дека ќе „пукаат“ казни за прекумерна емисија на CO2 од 2025 година.