Чекањето состаноци со специјалисти е сè почеста појава во Германија. Анкета на пациенти спроведена од страна на компании за здравствено осигурување покажува различни мислења, пренесе dpa.
Многу пациенти со законско здравствено осигурување велат дека треба да чекаат со недели пред да можат да закажат состанок со специјалист. Но, има и многу кои можат релативно брзо да се лекуваат. Ова го покажува истражувањето спроведено од Националната асоцијација на фондови за задолжително здравствено осигурување (GKV), кое првпат го објави „Функе медиа груп“.
Според истражувањето, 31 отсто од испитаниците рекле дека последниот пат кога им бил потребен специјалистички третман чекале повеќе од 21 ден за термин. Други 25 проценти пријавиле време на чекање од 8 до 21 ден. Сепак, мнозинството (45 проценти) добиле термин во рок од една недела.
Зголемено незадоволство од чекањето
Речиси три четвртини се повеќе или помалку задоволни од времето на чекање: 34 проценти рекле дека времето на чекање за состанок е точно „според нивните желби“, 36 проценти сметаат дека е „сè уште прифатливо“. Во 2022 година, двете групи заедно сочинуваа 75 отсто, во споредба со 71 отсто три години порано. Сепак, еден од тројца (околу 31 процент) верува дека времето на чекање е „премногу долго“ (2022: 25 проценти, 2019: 29 проценти). Тековно објавените податоци беа собрани минатата пролет.
Со оглед на бројките, GKV-Spitzenverband ја критикуваше „дискриминацијата на оние со законско осигурување во споредба со приватните пациенти“. Заменик-претседателката на здружението, Стефани Стоф-Ахнис, побара при закажување термин повеќе да не прашуваат дали некој има законско или приватно осигурување.
Претседателката на германското социјално здружение, Михаела Енгелмајер, ги обвини оние со законско осигурување дека мора да чекаат долго време, бидејќи оние со приватно осигурување имаат приоритет и квотите за закажување се резервирани исклучиво за нив. Портпаролот на пратеничката група на СПД за здравствена политика, Хајке Баехренс, повика на еднаков третман, но додаде дека ништо нема да се добие ако сите премногу долго да чекаат за прегледи и предложи лекарите да се ослободат од медицински непотребните контакти со пациентите.