Падот на продажбата на кинеските електрични возила во Европа се претвора во раст

од Vladimir Zorba
8 прегледи

Доминацијата на Кина во секторот на електрични возила во Европа се чинеше дека се намалува. Но, податоците од мај покажаа дека затишјето било краткотрајно.

Трендот повторно се промени, овој пат во корист на кинеските производители на автомобили. Тоа става нов притисок врз компании како Stellantis и Renault. На петте најголеми европски пазари (Германија, Франција, Обединетото Кралство, Шпанија и Италија), кинеските брендови имаа пазарен удел од 6 проценти во мај, вклучувајќи автомобили со внатрешно согорување, хибриди, хибриди со приклучок и електрични возила, според извештајот на инвестициската банка UBS.

Само во сегментот на електрични возила, нивниот удел достигна 11 проценти. И двете бројки се повеќе од двојно поголеми од оние во мај 2024 година.

JATO Dynamics соопшти дека продажбата на кинески брендови се зголемила на 65.800 единици во мај, во споредба со 31.200 во истиот месец минатата година. Аналитичарот на JATO, Фелипе Муњоз, рече дека растот на продажбата на електрични возила е постигнат и покрај царините наметнати од ЕУ минатиот октомври. Тие ги зголемија цените на некои возила до 35 проценти, покрај редовната увозна давачка од 10 проценти.

И покрај царините

„И покрај тоа што ЕУ воведува царини за кинески електрични возила, кинеските брендови на автомобили продолжуваат да бележат силен раст низ цела Европа“, пишува Муњоз во извештајот.

„Нивниот моментум делумно може да се припише на одлуката за пласирање на пазарот на возила со алтернативен погон, како што се plug-in хибридите и конвенционалните хибриди, во регионот“, додаде Муњоз.

JATO Dynamics се опишува себеси како водечки светски снабдувач на автомобилска деловна интелигенција.

Неколку причини за растот

UBS вели дека се очекува кинеските производители да продолжат да растат во Европа од неколку причини. Жестоката конкуренција во Кина го прави извозот со поголема маржа попривлечен. Можно е царините на ЕУ да бидат заменети со минимален праг на цена. Исто така, постои поширок спектар на кинески брендови на пазарот на хибридни возила и возила со внатрешно согорување (ICE).

Извештај на Ројтерс објавен претходно оваа година покажа до кој степен кинеските производители на автомобили можат да ги зголемат цените на странските пазари во споредба со нивниот домашен пазар.

Во извештајот се вели дека водечкиот кинески производител на електрични возила BYD може да наплаќа до три пати повеќе во странство отколку дома. Ројтерс ги анализираше објавените цени од дилерите на BYD во Германија, Бразил, Австралија и Тајланд. Почетната цена на BYD Atto, теренец, беше од 81 до 174 проценти повисока отколку во Кина. Хечбекот Dolphin беше исто така од 39 до 178 проценти повисок. Седанот Seal беше со цена од повеќе од 30 до 134 проценти повисока.

Царините на ЕУ би можеле да бидат заменети со „минимални цени“. Тоа е, договор да не се продаваат возила под одредено ниво. Кина изјави дека ќе одлучи дали да ги прифати „минимални цени“ до 9 јули.

Егзистенцијална закана

Огромната предност на кинеските компании во ефикасноста, а со тоа и профитабилноста, повторно предизвикува загриженост дека кинеската „офанзива“ би можела да стане егзистенцијална закана за европските производители на автомобили. Ова дополнително ќе ги зајакне аргументите на оние што се залагаат за промена на правилата на ЕУ, така што домашните производители можат да ја искористат својата долгорочна предност во технологијата на мотори со внатрешно согорување (ICE). И за да можат да ја стигнат Кина во сегментот на електрични возила.

Промената на правилата би можела да вклучува и ублажување на правилата за емисии на јаглерод диоксид до 2035 година. Европската комисија планира да ја преиспита својата цел за 2035 година подоцна оваа година, вклучувајќи ја и можноста за воведување „целосна технолошка неутралност“.

Кина влегува и на пазарот на градски автомобили

Кинеските активности сега се префрлија и на „долниот“ сегмент од пазарот на автомобили. Ова е пазарот на градски автомобили на почетно ниво. Неодамнешното лансирање на моделот BYD Dolphin Surf дополнително го активира алармот. Малиот градски автомобил е верзија на BYD Seagull, кој се продава за помалку од 10.000 долари во Кина. Верзијата што се продава во Европа е изменета со одреден трошок. Но, неговата цена од 18.000 евра, вклучувајќи го и данокот, сугерира дека е веројатна голема маржа на профит.

Leapmotor TO3 е исто така конкурент на пазарот. Leapmotor е поврзана марка на Stellantis.

Ќе поминат уште неколку години пред Volkswagen да има конкурент во овој ценовен сегмент, со своите модели ID.2 и ID.1. На пазарот влегуваат и други кинески производители, што, според UBS, претставува закана.

„По неуспешните обиди во премиум сегментот на електрични возила со батерии (BEV), нивниот фокус сега е на масовниот пазар на електрични возила и возила со внатрешно согорување. Особено во сегментот со најниска цена, каде што е тешко за постојните производители да бидат профитабилни“, соопшти UBS.

Верува дека Stellantis, Renault и Volkswagen ќе бидат најтешко погодени од забрзувањето на растот на кинеските производители. Нивните електрични возила може или да бидат неконкурентни по цена, или непрофитабилни ако цените паднат. Европејците би можеле да добијат одредено олеснување ако ЕУ ги олабави своите правила за емисии на јаглерод, за време на преговорите планирани за подоцна оваа година.

Неодамна, претседателот на Stellantis, Џон Елкан, ја повика ЕУ да ги реформира своите правила, така што производителите на автомобили би можеле да произведуваат возила по моделот на јапонските автомобили „Kei“. Ова се мали, евтини возила со мотори со внатрешно согорување (ICE), но правилата на ЕУ намерно се обидоа да ги исфрлат од пазарот со тоа што го направија премногу скапо регулирањето на емисиите.

Се очекува растечката загриженост за иднината на традиционалната европска автомобилска индустрија и големиот број работни места што се во опасност да поттикнат акција за решавање на ситуацијата.

Слични содржини