Данската поштенска служба ќе го достави своето последно писмо на 30 декември, со што ќе заврши традицијата што трае повеќе од 400 години.
Кога ја објави својата одлука претходно оваа година, PostNord Denmark, формирана во 2009 година преку спојување на шведската и данската поштенска служба, изјави дека ќе отпушти 1.500 работни места во Данска и ќе отстрани повеќе од 1.500 од своите култни црвени поштенски сандачиња. Компанијата ја опиша земјата како „една од најдигитализираните во светот“ и призна дека употребата на традиционални писма „драматично се намалила“. Во исто време, уделот на онлајн купувањето постојано се зголемува, што ја наведе да се фокусира на достава на пакети.
Објавувајќи ја одлуката, Ким Педерсен, заменик-извршен директор на PostNord Denmark, изјави: „Ние сме данска поштенска служба 400 години, па затоа е тешка одлука да се стави крај на овој дел од нашата историја. Сепак, Данците стануваат сè подигитални, што значи дека денес има многу малку писма, а падот е толку значаен што пазарот на писма повеќе не е профитабилен.“
За само три часа, 1.000 од иконските поштенски сандачиња, кои веќе беа демонтирани, беа откупени. Тие беа ставени на продажба претходно овој месец по цена од 2.000 дански круни (360 евра) за оние во добра состојба и 1.500 (195 евра) за оние со одредено абење. Уште 200 ќе бидат продадени на аукција во јануари.
PostNord, кој ќе продолжи да доставува писма во Шведска, изјави дека ќе ги врати парите за неискористените дански марки за ограничен период.
Сепак, според данскиот закон, опцијата за испраќање писмо мора да постои. Значи, Данците сè уште ќе можат да испраќаат писма преку курирската компанија Дао. Но, наместо едноставно да го остават писмото во кутија на улица, клиентите ќе мора да одат во канцеларија на Дао за да го испратат или да платат дополнително за да го подигнат од дома (тогаш поштарината ќе мора да се плати онлајн или преку апликација).
Данската пошта доставува писма во земјата од 1624 година. Сепак, во последните 25 години, испраќањето писма нагло опадна – за повеќе од 90%. Но, Дао тврди дека услугата се враќа, повикувајќи се на студија која открила дека луѓето на возраст од 18 до 34 години испраќаат два до три пати повеќе писма од другите возрасни групи. Младите луѓе затоа „бараат противтежа на дигиталниот вишок“. Покрај тоа, испраќањето писмо на хартија е голем гест за примателот, бидејќи „на тој начин сте потрошиле повеќе време и пари“.
Данска го воспостави MitlD, националниот систем за дигитална идентификација. Се користи за сè, од онлајн банкарство до електронско потпишување документи и закажување прегледи кај лекар. Сите официјални владини комуникации исто така автоматски се испраќаат преку оваа „дигитална пошта“.
И иако секој Данец има можност да се откаже од MitlD и наместо тоа да прима физичка пошта, малкумина го прават тоа. Денес, 97% од данското население над 15 години е регистрирано во MitID, а само 5% од Данците се откажале од дигитална пошта.
Според Магнус Рестофте, директор на Музејот за телекомуникации и комуникации „Енигма“ во Копенхаген, некои помлади Данци никогаш не испратиле физичко писмо.