По „woke“ кампањата, никој не купува Jaguar

од Vladimir Zorba
13 прегледи

Продажбата на Jaguar во Европа драматично опадна за речиси 98 проценти, што е најниско ниво во поновата историја на британскиот луксузен бренд. Според најновите податоци, само 49 возила биле регистрирани во април 2025 година, додека во истиот месец претходната година имало 1.961. Вкупната продажба на европскиот пазар помеѓу јануари и април паднала за повеќе од 75 проценти, со вкупно испорачани 2.665 возила.

Ова е еден од најбрзите и најдлабоките падови на продажбата на етаблиран производител на автомобили во последната деценија, а доаѓа во време кога Jaguar се обидува да го редефинира својот идентитет преку транзиција кон исклучиво електрични модели и радикално ребрендирање.

Грешка во „woke“ маркетингот

Клучниот момент што предизвика бран критики беше рекламната кампања лансирана во ноември 2024 година, која користеше небинарни модели облечени во светли бои, со слогани како „Не копирај ништо“ и „Живеј живописно“. Иако кампањата имаше за цел да го промовира новиот идентитет на брендот како прогресивен и електричен, во видеото не беа прикажани возила.

Многумина ја нарекоа одлуката маркетиншки неуспех, а кампањата брзо беше споредена со американската криза со Bud Light од 2023 година, која се соочи со бојкот откако соработуваше со трансродов инфлуенсер.

Но тоа не е единствената причина за падот…

Сепак, иако контроверзната кампања сигурно одигра улога во негативниот публицитет, аналитичарите истакнуваат дека вистинската причина за падот на продажбата е од оперативна природа. Jaguar постепено ја прекина продажбата на сите свои бензински и дизел модели во текот на 2024 година, оставајќи ги салоните речиси без возила.

Новите електрични модели сè уште не се пристигнати на пазарот – водечкиот модел од новата гама, електричниот GT со четири врати, се очекува дури кон крајот на 2025 година. Цената на тој модел треба да биде околу 200.000 долари, а дотогаш, клиентите немаат никакви нови опции во понудата.

Конфузијата е дополнително зголемена од одлуката на Jaguar да ги отфрли своите иконски модели XE, XF и F-Type, оставајќи го само SUV моделот F-Pace, кој ќе остане во производство некое време. Ова ефикасно ја елиминира целата понуда што со години беше ‘рбетот на брендот.

Постојан пад

Компанијата е во постојан пад во последните години – од над 180.000 продадени возила на глобално ниво во 2018 година до само 26.862 во фискалната 2024/25 година. Исто така, загрижувачко е што новиот идентитет, насочен исклучиво кон сегментот на луксузни електрични возила, досега не успеа да генерира интерес кај клиентите.

Управниот директор на Jaguar за Велика Британија ја бранеше маркетиншката кампања минатата година, тврдејќи дека нејзината порака е изгубена „во пламенот на нетолеранцијата“. Но, реалноста на пазарот покажува дека ниту долгогодишните обожаватели на брендот ниту новите клиенти не ја препознале вредноста во насоката што Jaguar се обидува да ја наметне.

Доколку компанијата наскоро не почне да испорачува нови модели и да ја пополни празнината во својата понуда, постои реална опасност Jaguar да стане уште едно во низата големи имиња во автомобилската индустрија кои се престигнати од сопствената амбиција.