Во минатото, доколку странските производители на автомобили сакаа да работат во Кина, тие беа принудени да влезат во заедничко вложување со локален производител. Времињата се менуваат, па се чини дека Европската унија можеби ќе се обиде да спроведе нешто слично.
„Фајненшл тајмс“ пишува дека претставниците на Европската унија планираат да воведат нови правила со кои кинеските компании (главно производители на батерии за електрични возила) ќе бараат да ја префрлат интелектуалната сопственост на европските компании во замена за субвенции. Ова, наводно, ќе стапи на сила во декември и ќе се однесува на стимулации во вредност од 1 милијарда евра за развој на батерии.
Публикацијата понатаму цитира двајца високи функционери кои велат дека идејата може да се прошири и на други програми за субвенционирање.
Тактиката е интересна затоа што кинеските производители најверојатно ќе одбијат да ги споделат своите патенти, а Европската унија би можела (легално) да ги финансира своите производители на батерии. Кинеските производители CATL и Envision Energy инвестираа многу во европските погони. Кина најверојатно ќе биде налутена од овој потег и тоа може да предизвика одмазда.
Ова не би било првпат Кина да возврати бидејќи воведе високи царини за европските алкохолни пијалоци како одговор на европските царини за кинеските електрични возила…