Во Германија цената за добивање возачка дозвола се зголемила за единаесет отсто за една година. Причина за ова е зголемувањето на платите во автошколите, поскапувањето на возилата и горивото. Возачката дозвола во Германија во просек чини повеќе од 3.000 евра.
Германските медиуми пишуваат дека возачката дозвола се повеќе станува луксуз за младите германски жители. Минатата година за прв пат учесниците на автошколите во Германија мораа да издвојат повеќе од 3.000 евра во просек. Ова произлегува од тековното истражување на Меѓународната асоцијација за безбедност на патиштата во движење, чии резултати ги објави германскиот портал „Велт“.
Moving е група на европски транспортни издавачи и компании активни на полето на обука за возачки дозволи. Значително зголемување на цените веќе е забележано во претходните години.
Во 2023 година просечната цена на возачката дозвола се зголемила за единаесет отсто на 3.070 евра. Ова ги одразува повисоките трошоци во автошколите за плати, возила и гориво.
Зошто поскапуваат возачките дозволи во Германија?
Ништо од ова не ги спречува заинтересираните страни да ја добијат својата возачка дозвола.
– Потребата за добивање возачка дозвола е поголема од кога било досега, изјави Ричард Гебелт, раководител на одделот за возила и мобилност во Здружението TÜV за Welt am Sonntag,.
Со околу 1,7 милиони практични почетни и повторени тестови, денес има околу 200.000 тестови повеќе отколку во средината на 2010-тите.
Само теоријата се наплаќа 440 евра
Иако има разлики во цените меѓу автошколите, тешко е да се добие возачка дозвола многу поевтино. Според информациите на Moving, автошколите само за теоретска настава и администрација наплаќаат во просек по 440 евра.
Покрај 14 двојни теоретски лекции, кандидатите мора да завршат дванаесет практични часови за возење (по 45 минути), од кои пет се надвор од градското подрачје, четири на автопат и три ноќе. Според истражувањата, т.н возењата чинат во просек по 70 евра. Таканаречените специјални патувања во Германија мора да се завршат секогаш кога ќе ја добиете вашата возачка дозвола. Станува збор за „специјални“ часови за возење кои треба да обезбедат безбедност надвор од градскиот сообраќај.
Дополнително, има и дополнителни часови за вежбање во зависност од перформансите на ученикот возач, кои се нешто поевтини во просек од 61,50 евра.
Некои такси се фиксни и исти низ целата земја. Компаниите за испит TÜV и Dekra наплаќаат нешто помалку од 23 евра за теоретски испит и околу 117 евра за практичен.
Според информациите на Moving, самата автошкола наплаќа просечно по 60 евра за теоретскиот тест и околу 180 евра за практичниот тест, во кој училиштето го обезбедува возилото, а мора да присуствува и инструктор за возење. Во зависност од сојузната држава, барањето за возачка дозвола во службата за патен сообраќај чини од 40 до 70 евра.
Колку трае курсот за автошкола во Германија секогаш зависи од талентот на возачот почетник. Некои се навикнуваат на возилото побрзо од другите, така што времето поминато во автошколата никогаш не може точно да се измери однапред. На крајот зависи од тоа колку ќе ве чини автошколата, односно добивање на возачка дозвола.