Porsche, кој веќе има 45 отсто удел во Bugatti Rimac, сега размислува за мнозинско преземање за да добие поголема контрола, објави германскиот финансиски портал „Менаџер“.
Разговорите се веќе во тек, како што потврди основачот и директор на Rimac, Мате Римац.
Дополнително, тој додаде дека компанијата е добро позиционирана и дека исто така би сакале да го зголемат сопственичкиот удел. Автомобилите на Bugatti се распродадени до 2029 година, а заедничкото вложување би требало повторно да стане профитабилно од 2025 година.
Ако Porsche преземе мнозински удел, другите инвеститори ќе мора да се согласат. Меѓу акционерите на Rimac се Hyundai, Goldman Sachs, SoftBank и Invest Industrial. Преземањето би можело да биде стратешки корисно за Porsche, велат аналитичарите. Porsche моментално се соочува со многу предизвици.
Продажбата падна по три квартали. Продажбата на електричните модели драстично опадна, а доаѓањето на електричниот Macan доцни поради софтверски проблеми. Проблеми има и со развојот на електричните модели Cayman и Boxster, кои би можеле да го одложат нивното пристигнување на пазарот. Производството на електричниот Taycan е намалено на една смена поради малата побарувачка, пишува Bloombergadria.
Иако Porsche не сакаше да коментира на овие теми, Мате Римац изјави дека меѓу сопствениците има дискусии за можна трансакција. Тој, исто така, јасно стави до знаење дека успехот во преземањето на Porsche не е загарантиран. Освен Porsche, има и други заинтересирани, додаде тој.
Така, Porsche би можел да реализира алтернатива за најавениот електричен суперспортски автомобил Mission X. Концептот на тој автомобил беше претставен во 2023 година, но не е јасно дали ќе влезе во сериско производство. Римац летово веќе призна дека пазарното опкружување е променето и дека најбогатите повеќе не сакаат електрични автомобили.
Затоа Porsche би сакал да го купи Bugatti Rimac, што би можело да има стратешки позитивен ефект. Сепак, останува прашањето колку ова преземање би ја чинело компанијата.
Главниот сопственик на Porsche, Volkswagen Group, моментално се соочува со големи предизвици, намалување на трошоците, намалување на платите, па дури и размислување за затворање фабрики.
Мате Римац, кој е задолжен за техничкиот менаџмент, се соочува со критики. Porsche се жали дека процесите во компанијата се слабо организирани. Покрај тоа, електричниот суперспортски модел Nevera се продава послабо од очекуваното. Bugatti Rimac со приходи од 336 милиони евра забележа загуба од 17 милиони евра во 2023 година, се наведува. Загубите од минатата година Rimac ги оправдува со големи инвестиции во нови модели, меѓу кои и платформата Tourbillon со три електромотори, пишува Bloombergadria.
Bugatti беше дел од групацијата Volkswagen дури и во времето на поранешниот шеф и главен акционер, Фердинанд Пих, но тоа не се вклопуваше во стратегијата на подоцнежниот извршен директор – Херберт Дис. Приклучувањето во заедничко вложување со Rimac изгледаше како добар начин да се модернизира Bugatti во електричен бренд.
Мнозинското преземање од Porsche нема да го промени тој концепт, се заклучува во извештајот.