Пандемијата КОВИД-19 сериозно ја погоди автомобилската индустрија, предизвикувајќи нарушувања во синџирот на снабдување, масовни промени во фабриките и огромен пад на продажбата и приходите на автомобили, пишува Јастра Краниец за „Stock Apps“.
Според податоците обезбедени од страницата, се очекува глобалната продажба на автомобили да се намали за 440 милијарди долари во 2020 година, како резултат на штетата предизвикана на индустријата од пандемијата. Тешкиот тренд ќе продолжи и следната година, кога се очекува пазарот да се намали за 10% на годишно ниво.
Пресметките покажуваат дека приходите за индустријата ќе продолжат да опаѓаат во следните две години.
Но, дури и пред пандемијата, автомобилската индустрија веќе се бореше со глобалната побарувачка. Во 2016 година, приходите од продажба на автомобили ширум светот, вклучително и автомобили, СУВ модели и мини комбиња. достигна 2,26 трилиони долари, според „Статиста“. Во текот на следните 12 месеци, таа бројка се зголеми малку на 2,27 трилиони долари.
Статистичките податоци покажуваат дека приходите во 2019 година изнесуваат 2,29 трилиони долари. Продажбата на компактни теренци, кои генерираат најголем прилив на приходи, сочинува 30% од таа сума, или 647 милијарди долари. Следат големите СУВ модели и големите автомобили, кои придонесоа со 362 и 275 милијарди долари, соодветно.
Сепак, пандемијата нанесе огромен удар, со вкупна продажба на автомобили пад од скоро 20% на годишно ниво, на 1,85 трилиони долари во 2020 година. Податоците на „Статиста“ откриваат дека приходите во сегментот на големи автомобили се очекува да паднат за 25% на годишно ниво до 233 милијарди долари. Продажбата на големи модели на теренски возила годинава ќе се намали за 24%, а приходите паѓаат на 275 милијарди долари.
Во исто време, малиот теренски сегмент ќе се соочи со пад на продажбата за 20 проценти, што ќе ги намали приходите на 525 милијарди долари.
Според анализата, Тојота ќе биде лидер на пазарот со учество од 10,6%, по што следи германскиот концерн Фолксваген, чие учество ќе биде 7,4%. Нисан е на третото место, додека Форд и Хјундаи се на четвртото и петтото место.
Статистичките податоци покажуваат дека падот на продажбата ќе продолжи и во 2021 година, бидејќи глобалните приходи од продажба на автомобили ќе паднат на 1,65 трилиони долари. Во 2022 година, оваа бројка се очекува да се намали за уште 6% на 1,55 трилиони долари.
Трите најголеми пазари на автомобили изгубиле приход од 231,5 милијарди долари поради корона-кризата, според „Статиста“.
Продажбата на автомобили во САД се очекува да се намали скоро 18 проценти од година во година, на 507 милијарди долари во 2020 година. Оваа бројка се очекува да се намали на 385 милијарди долари во следните две години, скоро 40 проценти помалку од 2019 година.
Приходите од продажба во Кина ќе се намалат на 452 милијарди долари во 2020 година, што е за 18% помалку од претходната година. До 2022 година, вкупната продажба на автомобили во Кина ќе се намали на 405 милијарди долари.
Во Јапонија, падот годинава ќе достигне 19%, додека приходите ќе изнесуваат 92 милијарди долари. Германија исто така ќе забележи голем пад на продажбата од 17%, а приходите ќе паднат на 86,5 милијарди долари.