Европскиот пазар на автомобили се намалува петти месец по ред, а рекордните ниски падови во ноември одразуваат колку бавно се опоравува индустријата од длабочините на кризата со снабдување, пишува Блумберг.
Продажбата на нови автомобили падна за 17% на 864.119, што е најслаб резултат годинава откако Европската асоцијација на производители на автомобили почна да ги следи податоците во 1993 година. Зголемувањето на регистрациите на нови автомобили од првите 11 месеци од годината минатата година беше само 0,8%.
Причините
Испораките се подобрија во ноември во однос на октомври, а падот на годишна основа не беше толку силен како во ниту еден од претходните четири месеци. Ова го потврдува мислењето на производителите на автомобили, вклучувајќи го и Volkswagen AG, кој предвидува одредено подобрување во понудата на полупроводници во четвртиот квартал.
„Со оглед на тоа што потенцијалното закрепнување е сè уште во повој и може да има повеќе влијанија поврзани со „Ковид“ како резултат на новата варијанта „омикрон“, остануваме претпазливи“, рече Том Нарајан, аналитичар, автомобилската индустрија на RBC Capital Markets, во извештајот претходно овој месец.
Регистрациите се очекува да се подобрат во првиот квартал бидејќи се намалуваат ограничувањата за снабдување, рече во коментар аналитичарот на Bloomberg Intelligence, Мајкл Дин.
Продажбата на електрични автомобили продолжува да се забрзува бидејќи производителите на автомобили ги следат целите за помала количина на јаглерод, напиша тој.
Продажба
Ова се однесува на Германија, најголемиот европски пазар на автомобили, каде што вкупната продажба падна за 32%, но испораките на електрични возила скокнаа за 25%. Пазарниот удел на електрични возила во Германија и Обединетото Кралство се зголеми на 20% и 19% соодветно.
Испорака
По предупредувањето дека недостигот на полупроводници може да продолжи со години, производителите на автомобили почнаа да ги менуваат своите стратегии за снабдување.
Претходно овој месец, Stellantis NV потпиша договор со сопственикот на Foxconn, Hon Hai Technology Group за покривање на повеќе од 80% од потребите за чипови. Производителите на автомобили сè уште имаат нејасна идеја за испораки во следните две години, рече извршниот директор Карлос Таварес.
Истата недела, BMW AG се согласи на долгорочен договор за обезбедување „неколку милиони“ полупроводници годишно за системи за осветлување во автомобилот.
Недостаток
Индустријата треба да се подготви за недостиг што ќе продолжи и по 2022 година, бидејќи производителите на чипови не инвестираат во дополнителни залихи за производство на постари полупроводници кои вообичаено се користат во денешните модели на автомобили, изјави оваа недела консултантската компанија Roland Berger.
Производителите на автомобили успеаја да го ублажат ударот давајќи приоритет на производството на нивните најпрофитабилни модели и зголемувајќи ги цените. Недоволните залихи, исто така, ја зголемија вредноста на користените возила и помогнаа во развојот на финансиските единици на автомобилските компании.