Продажбата на електрични автомобили во ЕУ продолжува да зајакнува и покрај падот на вкупните регистрации

од Vladimir Zorba
51 прегледи

Во првите два месеци од 2025 година, регистрациите на нови автомобили во Европската унија паднаа за три отсто во споредба со истиот период минатата година, при што клучните пазари како Италија, Германија и Франција забележаа значителен пад. Спротивно на трендот, Шпанија постигна раст од 8,4 отсто, се вели во соопштението на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA).

Сепак, пазарот на електрични возила продолжува да зајакнува. Електричните возила со батерии (BEV) достигнаа пазарен удел од 15,2 проценти во првите два месеци од оваа година, што е значително зголемување од 11,5 проценти во истиот период во 2024 година. Продажбата на овие автомобили се зголеми за 28,4 проценти, со 255.489 новорегистрирани единици. Најголем раст е забележан во Германија (+41 отсто), Белгија (+38 отсто) и Холандија (+25 отсто), додека единствениот пад е забележан во Франција (-1,3 отсто).

Хибридните електрични автомобили остануваат најпопуларни, со пазарен удел од 35,2 отсто, а регистрациите пораснале за 18,7 отсто. Најголем скок е забележан во Франција (+51,4 отсто), Шпанија (+31,5 отсто), Италија (+10,4 отсто) и Германија (+9,8 отсто).

Спротивно на тоа, plug-in хибридните автомобили (PHEV) забележаа пад од пет проценти во првите два месеци од 2025 година, првенствено поради намалувањето на продажбата во Белгија (-65,3 проценти) и Франција (-49,3 проценти). Како резултат на тоа, plug-in хибридите сега сочинуваат 7,4 отсто од вкупниот пазар на нови автомобили во ЕУ.

Податоците за февруари 2025 година потврдуваат силен раст на електричните и хибридните возила, при што продажбата на BEV е зголемена за 23,7 проценти и хибридите за 19 проценти, додека сегментот на plug-in хибриди забележа благ пад од 1,4 проценти.

Трендот на електрификација на автомобили во Европската унија продолжува и покрај општиот пад на пазарот на нови возила. Анализата на ACEA покажува дека потрошувачите сè уште се свртуваат кон поодржливи опции, иако некои пазари доживуваат мали флуктуации, додека традиционалните автомобили на бензин и дизел губат удел.

Слични содржини