Продажбата на шампањ драстично опадна во првата половина од годината, бидејќи граѓаните трошеа помалку, а трговците складираа залихи, велат производителите, наложувајќи им на лозарите да собираат помалку грозје што се користи за овој вид вино.
На глобално ниво, производителите продале 106,7 милиони шишиња шампањ во периодот од јануари до јуни, што е за 15,2 отсто помалку од минатата година.
„Тешката глобална геополитичка и економска ситуација, како и инфлацијата, тежат на личната потрошувачка“, рече претседателот на лоби здружението Champagne Houses, Дејвид Шатијон, во изјавата објавена од Здружението на производители на Comitee Champagne, пренесе Мина.
Продаваат, како што додаде, акции и залихи кои трговците ги акумулирале во 2021 и 2022 година.
„Овогодинешната жетва во Шампањ беше оштетена од лошите временски услови, вклучувајќи мраз и влага, кои доведоа до развој на мувла“, велат од здружението.
Затоа производителите одредиле максимален принос на грозје од десет илјади килограми по хектар, што е за 12,3 отсто помал од лани.
Шампањот, за разлика од другите вина, најчесто е комбинација од неколку берби. Залихите се обновуваат во добри години и може да се компензира за послаба жетва.
Мразот и мувлата ја оштетија и жетвата на Шампањ во 2021 година, кога приносот беше за 25 отсто помал од петгодишниот просек и најмалку грозје собрано во последните 35 години.
Жетвата обично започнува околу 10 септември. Здружението на производители не објави прогноза за продажба и извоз за оваа година.