Пристигна наследникот на легендарниот V10 Huracan на Lamborghini. Се вика Temerario, што во превод значи „бестрашен“ или „несовесен“, а името совршено го опишува технолошкиот скок што го носи.
Иако е позициониран како „бебе“ Lamborghini, под хаубата се крие хибриден погонски склоп со повеќе од 900 коњски сили и двоен турбо V8 мотор, поставувајќи сосема нови правила на играта во светот на супер автомобилите, пишува TopGear.
Срцето на хибриден ѕвер
Temerario е дизајниран да биде подостапен и поупотреблив супер автомобил од водечкиот Revuelto. Нуди повеќе простор и конвенционални врати, но тука завршува секоја сличност со „обичните“ автомобили. Во срцето е 4,0-литарски V8 мотор со „жежок V“ распоред, рамна коленесто вратило и два турбополначи. Но, тоа е само почеток.
Електричен мотор се наоѓа помеѓу моторот и осумстепениот менувач со двојна спојка, додека уште два ја движат предната оска, обезбедувајќи погон на сите тркала. Резултатот е неверојатна вкупна моќност од 907 КС и 730 Nm вртежен момент.
Тоа е доволно за да го катапултира овој „мал“ мотор од 0 до 100 км/ч за само 2,7 секунди, со максимална брзина поголема од 340 км/ч. Иако е околу 250 кг потежок од својот претходник, суровата моќност лесно го компензира ова.
Иако се работи за Lamborghini, Temerario е, според стандардите на супер автомобили, релативно дискретен, особено во помалку впечатливите бои. Предниот дел е агресивен, но не претеран, со препознатливи шестоаголни дневни светла кои имаат отвори за ладење во центарот. Аеродинамиката е клучна – воздухот е внимателно канализиран за да создаде притисок и да ги лади сопирачките.
Профилот е затегнат, со воздух канализиран кон задните вшмукувачи кои го ладат моторот и турбополначите, кои генерираат многу топлина при 10.000 вртежи во минута. Задниот дел е приказна сам по себе: моторот е гордо прикажан, покривот е обликуван да го насочува воздухот кон спојлерот, а доминантни елементи се повторно шестоаголните светла и масивната, централно поставена шестоаголна издувна цевка.
За оние кои сакаат уште повеќе, тука е пакетот „Alleggerita“ („олеснет“). Иако ја намалува масата за само 30 кг (со карбонски бандажи), носи голем број елементи на каросеријата од карбонски влакна за кои се вели дека го зголемуваат притисокот на потисокот за 67 проценти и аеродинамичната ефикасност за 62 проценти.
На хартија, погонскиот склоп изгледа неверојатно комплексен, но во автомобилот е друга приказна. Lamborghini успеа да создаде автомобил кој вози флуидно и интуитивно, без да се чувствува како да возите компјутерска симулација. Електричните мотори ја пополнуваат „турбо празнината“ при ниски вртежи, обезбедувајќи моментален одговор, додека турбополначите преземаат контрола при повисоки вртежи, сè до црвената линија при вртоглави 10.000 вртежи во минута.
Temerario нуди и неколку трикови: може да се вози исклучиво на електрична енергија, станувајќи Lamborghini со погон на предните тркала со 78 КС, а има и напреден систем за контролирано дрифтување. Иако е предвидлив и полесен за контрола на патеката од помоќната Revuelto, неговата вистинска природа е брутално забрзување.
Сè што е над третата брзина на јавниот пат ве доведува во сериозни проблеми. Звукот на шестцилиндричниот V8 мотор е препознатлив – погруб и индустриски при пониски вртежи, но станува вистинска симфонија помеѓу 6.500 и 10.000 вртежи во минута.
Дали Temerario е подобар од најновиот V10 Huracán? Да, но на сосема поинаков начин. Му недостасува суровата звучна драма на атмосферскиот мотор, но го надоместува тоа со техничка супериорност и неверојатна брзина.
Lamborghini успеа да внесе разигран и карактеристичен удар во овој високотехнолошки пакет. Тој е неверојатно брз дури и со празна батерија, бидејќи моторот со внатрешно согорување сè уште произведува речиси 800 КС. Ова е само почетокот на приказната за Temerario – најкротката верзија што покажува огромен потенцијал за уште поекстремни перформанси во иднина. Во ерата на строги прописи, двоен турбо V8 со хибридна помош е вистинско инженерско чудо што заслужува да се слави.