Стимулации и инфраструктура
Норвешкиот државен секретар во Министерството за транспорт, Сесил Книбе Кроглунд, вели дека клучот за успехот на земјата во оддалечувањето од автомобилите на фосилни горива е долгорочен и конзистентен политички пристап.
„Имаме многу даночни и кориснички стимулации, што е најважно, но исто така и инфраструктура, секако“, рече Кроглунд во интервју во Осло.
Некои од стимулациите на Норвешка за електрични возила вклучуваат ослободување од ДДВ, попусти на патарини и даноци за паркирање и право на користење автобуски ленти. Владата, исто така, инвестираше многу во јавна инфраструктура за полнење, а многу норвешки домаќинства имаат можност да ги полнат своите автомобили дома.
Недостатокот на силно автомобилско лоби во Норвешка се смета и за еден од факторите што го олеснуваат воведувањето на електрични возила со години.
Кристина Бу од NEVA минатата недела изјави дека Норвешка – земја со околу 5,5 милиони луѓе – достигнала нов електричен праг: 10.000 брзи полначи низ целата земја. Сепак, распределбата на овие станици е нееднаква, со значително повеќе на југ отколку на крајниот север.
Сепак, растечкиот број на брзи полначи ги поби претходните стравувања на критичарите дека електричната мрежа нема да се справи.
„Норвешка има силна политика со години. Не станува збор само за даночни олеснувања за електрични возила, туку и за зголемување на даноците за автомобили со мотори со внатрешно согорување. Во последните три години, даноците за купување се удвоија – а тие веќе беа високи“, рече Бу.
„Во Норвешка, загадувачките автомобили се оданочуваат до истребување“, додаде таа.
Патот на Норвешка да стане светски лидер во електричните автомобили не беше без критики.
Некои пратеници ја доведоа во прашање праведноста на системот за стимулации за електрични возила, тврдејќи дека тоа им користи на побогатите граѓани и може да биде на сметка на други одржливи форми на транспорт.
Норвешка, која планира да постигне јаглеродна неутралност до 2030 година, исто така се соочува со прашања за нејзината вистинска улога во борбата против климатската криза. Економијата на земјата во голема мера се потпира на приходите од фосилни горива, создавајќи парадокс во однос на нејзините зелени цели.
Гледајќи напред, Кроглунд вели дека Норвешка планира целосно да ги електрифицира градските автобуси до 2025 година и да обезбеди 75% од тешките возила да користат обновлива енергија до крајот на деценијата.
„Мора да признаеме дека транспортот игра значајна улога во климатските промени. Мислам дека 30% од загадувањето доаѓа од транспортниот сектор, па затоа мораше да направиме нешто“, рече Кроглунд.
„Треба да одиме понатаму во другите делови од транспортниот систем, како што се градските автобуси. Имаме добри бројки и таму, но следниот чекор се тешките возила“, додаде таа.