Русија се обидува да го ограничи увозот на кинески автомобили

од Vladimir Zorba
14 прегледи

Русија настојува да го намали големиот прилив на кинески возила, што претставува сериозен проблем за кинеските производители и трговци кои во голема мера се потпираат на извозот во оваа земја.

Според податоците на Кинеската асоцијација за патнички автомобили (CPCA), извозот на кинески возила во Русија минатата година бил седум пати поголем отколку во 2022 година. Овој скок е резултат на западните санкции наметнати на Русија поради војната во Украина, кои ја ограничија достапноста на брендовите од Европа и САД, пишува Financial Times.

Покрај тоа, кинеските производители ги пренасочија своите автомобили на рускиот пазар откако антидампинг мерките ја ограничија нивната продажба во САД, ЕУ, Канада, Турција и Бразил.

„Меѓународните марки во Русија се целосно заменети со кинески автомобили“, изјави генералниот секретар на CPCA, Куи Донгшу. Сепак, тој предупреди дека крајот на конфликтот меѓу Русија и Украина може значително да го зголеми притисокот врз кинеските производители.

Во 2023 година, Русија купи повеќе од еден милион кинески возила, што претставува околу 30 отсто од вкупниот кинески извоз на бензин. Кинеските марки сега држат 63 отсто од рускиот пазар на автомобили, додека уделот на руските производители падна на 29 отсто.

Руските власти почнаа да воведуваат рестриктивни мерки за забавување на увозот. Во јануари „таксите за рециклирање“, кои функционираат како царини, беа зголемени на 667.000 рубли (околу 7.500 долари) по патничко возило, што е повеќе од двојно повеќе од септември минатата година. Овие даноци се планира да продолжат да се зголемуваат за 10 до 20 проценти годишно до 2030 година.

Покрај зголемувањето на даноците, руските власти неодамна открија дека три големи кинески производители на камиони ги прекршиле безбедносните стандарди, поради што ја забранија продажбата на еден модел во земјата. Најавија и воведување дополнителни тестови и контроли за увезените возила.

Кинеските производители исто така го користат рускиот пазар за извоз на користени возила, особено автомобили на бензин, бидејќи електричните автомобили се сè попопуларни во Кина. Автомобилите на бензин минатата година учествувале дури со 97 отсто од извозот во Русија.

Слични содржини