Целата германска автомобилска индустрија – производители на автомобили, дистрибутери и работилници – треба да се подготви за послаб бизнис од вообичаеното на долг рок, според студијата на финансискиот консултант S&P Global.
„Ниту Германија, ниту другите големи европски пазари нема да се вратат на нивоата пред кризата за неколку години“, вели Мартин Бенеке, експерт за автомобилска индустрија во S&P.
„Очекувам германскиот пазар трајно да заштеди околу три милиони нови регистрации, можеби и помалку“, изјави Бенеке за магазинот Automobilwoche.
Пред пандемијата, во Германија годишно се регистрираа помеѓу 3,2 и 3,6 милиони автомобили. Минатата година таа бројка беше само 2,6 милиони. Во првите седум месеци од годинава на патиштата во Германија излегле само 1,4 милиони новорегистрирани возила.
Според податоците на индустриското здружение VDА, тоа е за 11 отсто помалку од претходната година, а повеќе од една третина помалку од предпандемиската 2019 година.
Трошоците во меѓувреме се зголемија и се прелеаја на цената на автомобилот, а тоа нема да се промени наскоро. „Станува јасно дека цените ќе останат високи трајно“, рече Бенеке.
Дополнително, додаде тој, потрошувачите се збунети под притисок на различните форми на криза. „Во иднина, многумина нема да можат да си дозволат втор, па дури и трет автомобил во семејството“, вели аналитичарот.
Многумина се навикнаа да работат од дома или да возат е-велосипеди, па дури и не чувствуваат потреба да имаат повеќе од еден автомобил во семејството, па индустријата веројатно трајно изгуби дел од своите клиенти.