Од алармот пред три месеци до издавањето на последното предупредување, Вејн Грифитс, извршен директор на Seat и Cupra, предупредува дека доколку ЕУ не ги намали тарифите пред крајот на март, шпанските брендови ќе мора да отпуштат 1.500 работници во Шпанија.
Актуелната трговска војна во автомобилската индустрија се заканува сериозно да го наруши овој сектор, според Klix.
Доаѓањето на евтините кинески производи, дополнителните царини од страна на Европската унија и доаѓањето на Доналд Трамп на претседателската функција на САД, заедно со голем број протекционистички мерки кои може да им наштетат и на странските производители, го претворија овој сектор во вистинско буре барут.
Се разбира, со сето ова, постои индустрија која сè уште не најде дефинитивно решение за мобилноста, задушена од регулативите за загадување и промената во производството на погонски системи кои исто така не добиваат доволно комерцијална поддршка за да ги направат производните системи профитабилни. Затоа, коктелот енергично се протресува и се служи, а тоа е само почеток.
Поентата е дека целата автомобилска индустрија е во опасност, вклучително и Seat. Прво, поради намалувањето на границата на CO2, што може да ја загрози способноста на Seat да ги исполни европските цели за намалување на емисиите, бидејќи ќе мора да се соочи со казни, и второ, поради воведувањето тарифи од страна на Европската унија за електричните возила произведени во Кина – како што е Cupra Tavascan.
Предупредувањето е повеќе од алармантно. Ако Cupra е во опасност, и Seat е во опасност. Новите мерки за поттикнување на купувањето електрични автомобили директно предизвикуваат повлекување на Tavascan од пазарот, што значи дека компанијата нема да ги исполни целите за емисиите на гасови. Производството на Cupra Tavascan, на пример, не е профитабилно со дополнителните тарифи што ги наметна Брисел во октомври, дури и ја отвора вратата за негова елиминација од каталогот на шпанската марка.
Дополнителната тарифа од 20,7 отсто на Tavascan годинава ќе го чини Volkswagen стотици милиони евра, поради што шефот на шпанската марка побара да се намали тарифата и да се постави што е можно поблиску до 10 отсто, стапката што првично постоеше. Покрај тоа, Грифитс уверува дека не ја отфрлил можноста за поднесување тужба пред Судот на правдата на Европската унија.