На почетокот на март, Stellantis ја претстави својата агенда Dare Forward 2030 и ги објави плановите да ја прекине продажбата на автомобили со мотори со внатрешно согорување во Европа до крајот на деценијата.
Некои брендови на Stellantis групацијата постепено ќе ги отфрлат бензинските и дизел моторите порано од другите, но сите ќе бидат чисто електрични до 2030 година, години порано од најавениот краен датум – 2035 година, пишува Motor1.
Во меѓувреме, регулаторите сè уште сакаат да го имплементираат стандардот Euro 7 за да ги направат SUS автомобилите поефикасни во ЕУ и затоа помалку штетни за животната средина. Новите стандарди постојано се одложуваат и веројатно нема да стапат на сила до 2028 година. Се поставува прашањето – зошто да се мачиме со EU7 ако ќе важи само неколку години?
Говорејќи за медиумите на тековниот саем за автомобили во Париз, каде што беше претставен целосно електричниот Jeep Avenger, извршниот директор на Stellantis, Карлос Таварес, рече дека EU7 треба целосно да се напушти. Зошто? Така, производителите на автомобили можат попаметно да ги трошат своите пари на друго место. Секако, 64-годишниот португалски бизнисмен мислел за развојот на електрични возила. Прозорецот на можности постепено се затвора за моторите со внатрешно согорување, а одговорниот човек верува дека е предоцна за дополнително дотерување на технологијата на бензин и дизел.
„Од индустриска перспектива, не ни треба ЕU7, бидејќи тоа ќе ги исцеди ресурсите што треба да ги трошиме за електрификација. Зошто да користите оскудни ресурси за нешто во краток временски период? На индустријата тоа не и треба и е контрапродуктивно“, посочи тој.
Таварес продолжи да рече дека нормата ЕU7 веќе е одложена неколку пати – последното одложување беше минатата недела – и дека овој чекор треба да се прескокне бидејќи автомобилската индустрија е „подготвена за електрична енергија“.
Поинаква е ситуацијата во Соединетите Држави, каде што планот Dare Forward 2030 предвидува продажбата на Stellantis EV да достигне 50 проценти.